Tar upp gamla "traditioner"

Först av allt – idag har jag blivit moster igen – denna gång till en ”liten” pojk som heter Mio. Har inte pratat med de lyckliga föräldrarna ännu men efter vad jag hört har allt gått bra. Måste erkänna att det suger lite i bebistarmen, men då får jag nog skaffa en ny man först 😉

Sex veckor in på semestern har vi insett (jag och M) att vi faktiskt kan umgås på kvällarna och inta bara pyssla med var sina saker på var sitt håll som annars är rätt vanligt här. Det blir lätt så när man inte får någon tid över på dagarna att göra ”egna” saker – för min del scrapping och foton – då gör man gärna det när barnen har gått och lagt sig och resultatet blir väldigt lite tid tillsammans på tu man hand. Men idag iaf tog vi tjuren i hornen och satte oss och spelade Gin Rummy som vi alltid gjorde på den gamla goda tiden då vi träffades (d.v.s. stenåldern…)M jag och en mycket god vän H satt hela kvällarna och spelade, men det kom av sig med tiden. Det blev ett spännande parti där jag måste erkänna att jag låg under stort tills de två sista omgångarna då jag tog igen för att slutligen vinna!! JIHAA!! (jag är som bekant en mycket dålig förlorare). I morgon blir det ett nytt parti och jag satsar på första plats igen ;-).

Kram!

/B

Lämna en kommentar