Fredag, del 2

Dagen fortsatte lyckligtvis bättre!
+ jag känner uppenbarligen mig själv bättre än jag trodde. Har i något vaket ögonblick lagt dit en necessär på jobbet med tandborste, tandkräm och lite extra smink. Topp! Slapp skrämma slag på kunder och kollegor, förutom de stackare som åkte med i hissen upp till kontoret 🙂
+ A2:s feber har sjunkit under dagen. Enligt fritids går tydligen nåt som kallas femte sjukan på skolan. Låter som något man dör av inom två veckor men är enligt 1177 helt ofarligt. Tillhör tydligen barnsjukdomarna men de hade väl förbrukat all fantasi på att namnge sjukdomar som röda hund, scharlakansfeber, mässlingen och vattkoppor så då blev det bara skrapet kvar – femte sjukan…
+ Slutade redan klockan 15 – vi kör sommartid på jobbet, vilket innebär 16 må till tors och 15 på fredagar istället för 17 varje dag. Det är bara en timme men jösses vilken skillnad det gör!
+ jag överlevde en timmes förnedring på gymmet – testade Zumba för första gången! Men herrejösses vad kul jag hade! Och jag fullkomligt dröp av svett efteråt, så det kommer nog bli ett stående inslag i min träning. Någon gång ska jag nog fatta stegen också…
+ maten stod på bordet när jag kom hem!
+ TV, telefon och bredband up and running igen – vi har bytt tv-leverantör och telefontjänst i samband med att fibern drogs in, men det har varit strul med leveranserna. Men nu funkar allt tiptop! Blev lite nervös över alla nya käcka teknikprylar som man fick för att koppla in allt.

20130628-212926.jpg
Nu fredagshäng i soffan med hela familjen. Sen packning inför tanthelg deluxe med väninnorna ”hemifrån”! Lämnar familjen hemma och brassar iväg tidigt i morgon bitti – 06:50 färjan är planen…

Ha det gott!

Kommentera

