Lurad!

Haha, trodde ni verkligen att jag var färdig i går? Det gjorde jag – ända tills idag. Idag var det studiedag på fritids och M var i Stockholm så det var jag och barnen hemma. Vi hade planerat in en sidsteg idag och tanken var att smita förbi jobbet lite kvickt och kolla så allt var grönt. Sagt och gjort -grabbarna och jag tog bussen in till stan. Det var en dubbeldäckare till grabbarnas stora förtjusning. De parkerade sig längst fram som sig bör och det var av tjoandet att döma mycket roligt, spännande och tidvis lite läskigt. Väl framme stövlade vi in på jobbet och det dröjde inte så länge innan jag insåg att det skulle ta mycket längre tid än jag trodde.

Jag jobbade på och styrde runt fram till lunch. Grabbarna var på mitt kontor och lekte med sina trashpack-gubbar (personifierade sopor… Say no more…). Lunchen intogs på Pizza Hut som ligger bredvid mitt jobb – ett av barnens favoritstället i stan. Hade A1 fått bestämma själv hade det nog iofs blivit Sushi istället. Därefter en tur till BR. Grabbarna hade pengar kvar sedan sin Stockholmstripp och idag kändes det som en bra ide att spendera dem. Glada i hågen och med nya lego- projekt i påsarna gick vi tillbaka till jobbet. Jag jobbade och de byggde Lego. När klockan var halv fem släckte vi lyset och gick därifrån. Grymt imponerad mamma över så tålmodiga barn. Det har funkat så bra idag. Och barnen var supernöjda och omdömet på jobbet var:
– lyxigt – vi har en kaffemaskin som kan göra varm choklad, det ni
– nytt – i och med att det inte gjorts ett handtag på kontoret sedan typ början på 1990-talet säger det tyvärr mer om statusen på deras skola än vårt kontor…
-alla var så välkomnande – kan inte annat än hålla med. Trots att det är den absolut stressigaste dagen på hela året typ så har alla som kommit förbi stannat till och snackat med grabbarna.

Vi avslutade stadsturen med glass och tog sedan dubbeldäckaren hem igen. Sammanfattningsvis en trevlig dag trots att den inte blev som vi tänkt oss från början.

I morgon en dag A1 fasat för ett tag- han ska in på öron, näsa hals och ta bort delar av halsmandlarna. Men mer om det i morgon – nu är det släck å go natt!

20130618-000506.jpg

20130618-000528.jpg

20130618-000543.jpg

20130618-000557.jpg

20130618-000617.jpg

20130618-000641.jpg

Kommentera

