Onsdag

Lång jobbdag även idag (”snart över, snart över” är mitt mentala mantra just nu), men idag längtade jag efter familjen så jag tog mig i kragen och packade jobbväskan full och åkte hem och fortsatte istället. En mycket god ide om jag får säga det självt. Barnen var som vanligt ute på gården med en hel hoper grannungar och roade sig, så jag såg dem inte mer än runt middagen och vid läggdags, men det är två stora kvalitetsstunder då allt avhandlas. Och barnen är måhända stora i andra sammanhang och kan minsann läsa själva etc, men en god natt saga och mamma/pappa mys är de tack och lov ännu inte för stora för :-).

Eftersom jag satt med näsan i datorn och M var hos tandläkaren (tack och lov för tandvårdsförsäkringen!) så fick den lokala kinakrogen stå för matlagningen idag. En klassiker – friterad kyckling och friterade räkor. Det funkade! (Tyckte alla utom M som var aningens bedövad…)

20130613-002318.jpg

Resten av kvällen bjöd på jobb…börjar dock se ljuset 😉

Nu släck å go natt!

Kommentera

