Tisdag

Kontrasterna är markanta här på öarna – igår storm och snedregn hela dagen – i dag kav lugnt och solsken. Kort sagt en underbar dag. Även om jag inte har möjlighet att spendera någon längre stund av dagen utomhus så kan jag njuta av solens strålar till och från jobbet. oJag har dessutom kommit upp vad gäller rumsfördelningen på jobbet, vilket innebär att jag faktiskt har fönster mot yttervärlden på mitt kontorsrum – det ni, det är inte fy skam!

På lunchen jagade jag runt efter en ny bikini. Min gamla trotjänare har gått sönder och åkt i sopen och till helgen styr familjen kosan mot the Reef i Fredrikshamn så det var bäst att ta tag i det. Hur otrevligt det än är att stå i provhytter och prova just badkläder så insåg jag att det sannolikt är det tusen gånger värre att hoppa i bassängen utan något alls på sig. Utbudet av badkläder är inte enormt så här sista dagarna i oktober, men jag hittade till slut en sådan där liten tantbutik innehållandes en massa underkläder och badkläder och hjälpsamma tanter som gärna klämde och kände och hade synpunter på modeller och storlekar. Och faktiskt – för första gången så hittade jag faktiskt en bikini som verkligen passar.

I morgon drar jag till Stockholm för konferens med mina kollegor och är åter på ön på torsdag. Sen hägrar tre dagars ledighet och en liten minisemester i grannlandet. Gött ska de bli!

Ja just det – säg hej till de senaste tillskotten till vår familj:

Namnen varierar fortfarande från dag till dag, så de går mest under benämningen marsvinen fortfarande…

20121030-205912.jpg

Kommentera

