Veckorapport

Har precis avslutat fredagsmiddagen i form av kebabtallrik från en av öarnas pizzahak. Det var liksom vad den här fredagströtta morsan mäktade med idag. Mats är fortfarande på väg hem från jobbresa idag så deet vara bara grabbarna och jag hemma – och jag vet att de knappast misstycker när jag säger kebab (så länge som såsen är bredvid…). Nu har jag tagit min stora kaffemugg och bänkat mig en stund framför datorn innan det obligatoriska Let’s dance (en mening jag aldrig trodde jag skulle skriva innan barnen kom in i våra liv och tog över fjärrkontrollen…).

Veckan har som vanligt gått i en rasande fart och den gick liksom inte långsammare av att jag från och med i måndags började jobba heltid igen. 

I lördags var det dagen som Arvid väntat länge på – han fyllde sex år och uppvaktades som sig bör med skönsång och paket på sängen. Han sov faktiskt när Axel kom intassande på morgonen och undrade om vi månne inte glömt bort att de faktiskt var lillebrors födelsedag. Vi smet ner och fixade frukost och då var han vaken och tassade i trappen men när vi kom upp till sovrummet igen så hade han somnat om igen 😉 Rackarns fort gick det…Nybliven 6-åring!1 Ingen födelsedag utan födelsedagståget...Efter morgonfirandet var det avslutning på innebandyn med cup-spel i idrottshallen. Ett mycket trevligt arrangemang även för en sådan som jag som egentligen är totalt ointresserad av allt vad bollsport heter… Efter fem timmar i en dragig idrottshall var det så dags för tårtkalas hemma – mycket uppskattat. En av favoritpresenterna var ett Kinnect-spel till Xbox:en. Ett spel som hela familjen har nytta av – jösses vad jobbigt det var att spela med hela kroppen som kontroll – förhoppningsvis. Min förhoppning är att det faktiskt kan ge lite träning också.

Söndagen har liksom försvunnit i resten av bruset – kan faktiskt inte påminna mig om vad vi gjorde då… hmm en anledning till att blogga lite oftare kanske…

Måndagen präglades av jobb, jobb och jobb. Och så ett läkarbesök för mig på Öron-näsa-hals. Lider av yrsel sedan ett par månader tillbaka och började bli lätt trött på det så jag tog tjuren vid hornen i förra veckan och bokade en tid. Det var en fascinerande upplevelse… jag fick ha på mig kolsvarta glasögon och fick kastas hit och dit och fick kämpa för att inte spy rakt ut över läkaren, men ”domen” blev spänningar i rygg, nacke och käkar och ordinationen blev motion. Så nu är det dags att börja komma igång med träningen! Efter läkarbesöket åkte jag förbi mitt favoritfotoställe och hämtade upp mitt senaste förvärv – en kompaktkamera… Min stora systemlamera fick sig en välbehövlig rengöring och jag fick en lektion i hur man tar bort smuts och damm ur kameran. Något som tyvärr inte blivit gjort tidigare på min kamera. Tjejen bakom disken skakade lite lätt på huvudet och mumlade något om att hon inte förstod hur jag klarat mig så länge… Sedan åkte jag hem och satte mig och jobbade hemifrån – en av många fördelar med mitt jobb. Det var toppenväder här så när Mats kom hem fyllde vi termosarna med korv och varm choklad och så tog vi cyklarna och åkte ner till vår nya båtplats och göttade oss i solen. Helt underbart och något vi borde göra oftare!

Picnic i hamnenUtsikten från "middagsbordet"

På tisdagen var det Axels dag! Han fyllde åtta år och har väntat väääääääldigt länge på den dagen! Även han firades med paket och skönsång på morgonen, men vi sparade nästan alla paket tills efter skolan. Nybliven 8-åringDet blev mycket tårta den här veckan...Efter skolan så fick vi besök av min fina syster som var ledig och passade på att komma ner och hälsa på. 

På onsdagen var syster hemma med Arvid och Axel fick gå hem direkt efter skolan – en lyx som vi sälllan kan unna barnen om inte någon av dem är sjuka. Det blev ju inte tråkigare av att de hade en del nya presenter att leka och greja med!Systeryster på besök! Jag och Mats fick dock pallra oss till jobbet som vanligt.

I torsdags åkte syster hem igen och alla var tillbaka i vardagen igen och idag likaså. 

Nu väntar vi på att Mats ska komma hem från sin jobbresa och sen blir det soffhäng med hela familjen framför Let’s dance. Vi får se vem som somnar först 😉

 

Kommentera

