Påskrapport

I torsdags styrde vi kosan österut och ”landade” framåt kvällen hemma hos Emillie, Joppe och lille Isaac. Även Lollo var på plats så hela storfamiljen var samlad för påskmys! På fredagen styrde Emillie och jag runt inne i Kalmar och fixade påskägg, födelsedagspresenter, och påskmat. Emillie hade hittat flera roliga recept som vi testade på kvällen – smarrigt värre och mysigt att få fixa och dona tillsammans med tjejerna. Blev dock pinsamt varse om att det mest är mamma som står för matlagningen till jul etc när jag fick sms:a om receptet på ugnsomelett – men mamma jag fick med beröm godkänt både för omeletten och janssonen så det kan jag bidra med nästa gång!

Påskafton började i traditionell stil med äggletning och fortsatte i traditionell stil med påsklunch och avslutades med ett stort födelsedagsfirande för alla som fyller år i april (4 av 6 barn och barnbarn har den goda smaken att fylla fr.o.m. Den 9 april till och med den 18:e april…)

Påskdagen bjöd på kasst väder, men vi kände att vi behövde röra på oss efter allt godisätande på Påskafton, så vi åkte in till Leos lekland och lekte av oss lite – alltid lika roligt! På kvällen körde vi hemåt västkusten igen.

Sammanfattningsvis så hade vi en fantastisk påskhelg och vi längtar alla tills vi träffas igen. ❤

20120412-204331.jpg Världens vackraste Emillie!

20120412-204511.jpg Hej morbror! Vad gör du?

20120412-204657.jpg fina påskblommor från vår lilla stjärna.

Fler foton kommer när jag lyckats klura ut hur jag hittar alla bilder…

2 reaktioner på ”Påskrapport

Kommentera

