Mitt-i-veckan rapport

Go kväll! Sitter i min ensamhet och slötittar på veckans avsnitt av criminal minds. Om ni frågar min man så skulle han med al säkerhet hävda att jag är besatt av kriminalserier – och jag får nog bara hålla med. Tror att jag ska bli CSI:are i mitt nästa liv, eller nej skulle aldrig stå ut med all död, blod och elakhet, men lite fascinerad är jag allt.

Mannen är i huvudstaden, förhoppningsvis på väg hem. Den här veckan har vi mer eller mindre avlöst varandra i dörren känns det som. Den mindre glamorösa verkligheten i en familj med två konsulter till föräldrar… Man får göra det bästa av den tid man har tillsammans istället. Och barnen har vant sig vid att vi far och flyger hela tiden. Tur att det finns ny modern teknik i form av webkameror etc.

Idag är det som bekant 1 december – en dag som två smågrabbar sett fram emot ett tag. 1 december innebär julkalender! Både på TV- julkalendern och varsin ”vanlig”. Axel körde operation övertalning i går för att få mig att tala om vilken slags kalender det var i år. Tji fick han! Huvudet på sned och bedjande rådjursögon funkar inte alltid på den hör mamman. Det var väldigt enkelt att väcka killarna i morse. Det räckte att andas ordet julkalender i örat så var de klarvakna och uppe. Hoppas att det håller i sig… Lego-kalender med tema star wars var iaf årets kalender. Den var mycket uppskattad av båda. Även tv-kalendern var uppskattad.

När man går i första klass så får man lära sig en massa spännande saker – bl.a. Att läsa. Det har smittat av sig även på lillebror som numera springer omkring och ljuder varenda ord han säger. Vi har plockat fram bebis/småbarnsböckerna igen som de läser för oss varje kväll innan vi läser god natt saga för dem – det är jättekul att se hur kul de tycker att det är. Och det går snabbt. Idag hörde jag hur Axel satt och läste textningen på TV för första gången. Man blir så stolt att man nästan blir tårögd. Jag kan själv komma ihåg den där aha-känslan man fick när man helt plötsligt kunde läsa och förstå alla ord som finns överallt och det är så kul att se dem när de upplever samma sak.

I morgon ska jag på julfest med jobbet – kul! Är dock inte så förberedd som jag hade tänkt mig vara… Har inte hunnit fixa några kläder ännu… Och jag har inga partykläder i garderoben… Gjorde en storrensning i somras och har uppenbarligen inte fyllt på igen. Så jag vet vad jag gör på lunchen i morgon. Får surfa runt och få lite uppslag ikväll så att jag inte är helt blank i morgon. Wish me luck!

2 reaktioner på ”Mitt-i-veckan rapport

  1. Jag blir nästan grinig av att läsa det;) så himla coolt när alla konstga krummelutter helt plötsligt blir ord tillsammans OCH man förstår dom!! Jäklar vad jag läste, allt skyltar, mjölkpaket löpsedlar. Åh tänk när Skorpan kan läsa! Hoppas du hitta nåt ärtigt till partyt!

  2. Tja Bea, tror vi ska ha en webkamera ngnstans jag använder ju aldrig dator hemma så det e ju på jobbet jag kollar ibland i mobilen eller så. Hur som så ska jag fixa en router heter det väl så vi kan köra lite trådlöst hemma. Max har ju dator men har tjatat länge om internet då kan ju kidsen snacka genom skype eller vad de heter. I onsdags var vi på Max dansuppvisning på Nationernas hus, körde streetdance hur coolt som helst. Mamma Rebecka grät o Pappis blev också mkt rörd:). Tilda kör på med sin ridning på lördagar o hoppade hinder för 1a gången i helgen, hon vill även börja sjunga så vi får väl se om det finns ngn ledig dag till det. Mio kör på med sitt dagis o han stortrivs, det går framåt för lillskrutt. Börjar säga lite meningar o man märker att han fattar när vi snackar med honom, typ nu ska vi åka iväg med bilen. Då kan han sitta o ta på sig skorna i nästa sekund. Det känns hur jävla skönt som helst. Okay nu stannade maskinen bäst o dra o kolla. Hälsa fam, ses snart! / Salle

Kommentera

