Sol ute, sol inne…

20111110-193056.jpg
det nya "lilla" elementet i hallen...

God kväll på er! Och en riktigt god kväll är det! I och med att vi är lediga i  morgon så har den där behagliga fredagskänslan redan infunnit sig. Jobbet är avklarat, maten är avklarad (Fransk köttgryta) och nu återstår bara tandborstning och sagoläsning för barnen och sedan är det kväll.

Dagen i dag har gått i ett – tiden bara rusar iväg sådana dagar och vips så är det dags att gå hem. När jag åkte hemåt så sken solen och det är vid sådana tillfällen som jag i det närmaste blir kär i vår nya hemvist. Attans vad fint det är att se den varmorangea solen gå ner över havet… det är även sådana dagar som man inser hur mycket energi man får av solen. Vi har haft några grå trista höstdagar och det är ju inte alltid så att man sprudlar de dagarna – men så snart solen visar sig så fylls man av energi – så underbart härligt. Hoppas att solen även visar sig i morgon så vi kan få en härlig utedag!

Det enda negativa med dagen var att jag fått mig mail-konto kapat… det är nu åtgärdat och än så länge har jag inte fått några indikationer på att det skickats några obscena mail från mitt konto. Kan bara inte förstå varför man inte kan låta andras saker vara. Och vad har någon för nytta av mitt mailkonto… där finns mest en herrans massa reklammail från diverse olika online-affärer och ett och annat brev från barnens skola/dagis…  Naja, än så länge ingen skada skedd som sagt var.

Under förmiddagen så har uppenbarligen rörmokaren varit här. Vi har renoverat hallen på övervåningen och det enda som har varit kvar var tt nytt element. Vid väggen till höger på bilden ska det stå en bokhylla och därför var vi tvugna att flytta elemenetet. Jag har inte varit så innolverad i själva elementvalet utan överlät det på mannen… och förutsatte på något sätt att vi pratade om ett litet element eftersom det var vad som satt där innan… Och det var nog vad mannen trodde han hade beställt också… Och så kommer man hem och uppför trappan och hitta det här schabraket… Naja, varmt kommer det nog att bli och det kommer inte att synas bredvis bokhyllan, men lite snopen blev jag 🙂

I och med att sista momentet är klart i hallen så kommer vi att ha projekt iordningsttällande i helgen. Och som det ser ut kommer själva iordningställandet att bli ett gigantiskt femton-spel… Den kartongen ska flyttas dit, så vi kan flytta den bokhyllan dit, så vi kan flytta de sakerna dit… Ja ni fattar va? Så i helgen gör det faktiskt inget om det regnar lite för det blir mycket innefixande!

 

3 reaktioner på ”Sol ute, sol inne…

  1. Vilken snajdig hall! Känns väldigt Mats att inte köpa ett alldeles vanligt element haha, men jag gillart! Vilket högt element ni har – jaaaaaa. Men Bea va snobbiga vi är haha, vi åt FRANSK fiskgryta ikväll. Vive la France Bea!

Kommentera

