Fredag – allt är lugnt

Alla ligger redan och sover och det borde nog egentligen jag också göra… men fastnade vid datorn en stund – måste bara kolla det, och det, och det… (Hmm med tanke på detta och gårdagens inlägg så behöver jag nog jobba lite på min karaktär). Och när jag ändå sitter här tänkte jag sammanfatta dagen som gått.

I morse fick jag skarapa rutorna på bilen igen – det var ett tag sedan och jag hade nästan hoppats att jag skulle slippa det tills nästa vinter – men så här i efterhand att det var lite väl mycket positivt tänkande 🙂 Det kan ju bli tal om att skrapa rutor ända in i april om det vill sig illa. Det var många tankar om varmgarage och varmare länder som snurrade runt i huvudet på väg in till jobbet.

På jobbet var det fullt ös idag – gott! Jag älskar när det är fart och fläng på jobbet och det är massor att göra. Kan känna ett uns av stress ibland över att jag går hem redan 14:30 – men det brukar gå över när jag kommer ut till bilen, och på vägen hem hinner man koppla om tankeverksamheten från jobb till hem.

Hämtade bara upp yngste sonen idag för den store var på kalas hos bästisen. Kom därför en aningens tidigt till dagis så det var fortfarande mellis på bordet, så jag slog mig ner och gjorde barnen och fröknarna sällskap. LIka mycket som jag undrar över hur dagisfröknarna vissa dagar står ut med alla dessa barn hela dagarna – lika mycket avundas jag dem och deras jobb vid sådana är tillfällen. Det var ett litet gäng om fem barn som satt tilsammans med fröknarna runt bordet och de bubblade och pratade och funderade. Jag kan sitta hur länge som helst och bara förundras över barns sätt att fundera och uttrycka sig och deras underbara spontanitet – det är helt fascinerande. Vi hade en god stund på dagis där vi avhandlade allt från tomten till disney on ice, grenar i skogen och stenar på gården. Så trevligt att A2 och jag nästan glömde bort gymnastiken. Så vi fick snabbt ta på oss kläderna och leta upp alla dyngsura kläder från dagens vattenlek. Det spelar verkligen ingen roll vad lillen har på sig – han är alltid dyngsur iaf… Han har gummerade vinterstövlar och ett fleecefodrat galonställ för sådana här dagar – och ändå ser han ut som han simmat i vattenpölarna. Vem vet – det kanske är det han har gjort?! Och vet ni vad – det spelar faktiskt ingen roll heller – för huvudsaken är att de har roligt – kläder och skor går alltid att torka.

Men som sagt – vi packade in oss i bilen och gasade bort till gymnastiken. Han var som vanligt superduktig och engagerad och det bara lyser om honom. Han tycker att det här är roligt!

Tillbaka på hemmaplan igen påbörjades matlagningen och jag gav mig in på ett av alla mina sorteringsinfall – idag blev det skafferiet i köket… Hittade konserver som gick ut för fyra år sedan… fräscht… not! Och det blev startskottet för stora utrensningen i skafferiet… Och när jag väl börjar med något sådant så kan jag liksom inte hejda mig… men nu är det rent och fint i skafferiet och det finns inte längre något med utgånget datum i köket!

Helgen kommer att spenderas på hemmaplan – väderrapporterna utlovar sol i morgon så jag hoppas på en lång skön promenad! Sen kommer det även stå tapetsering och målning av hall och kusinbesök på helgschemat.

Kommentera

