Kladdkaketorsdag

Har börjat inse att det här med att sluta röka utan att gå upp i vikt är lättare sagt än gjort… Jag vill äta konstant! Jag som normalt sett har relativt god karaktär när det gäller sötsaker – bakar till och med kladdkakor en vanlig torsdag och bjuder på till efterrätt. Eller det var faktiskt minstingen som vispade ihop smeten enligt mina instruktioner och med liiiite  hjälp med vissa övningar – men det var på mitt initiativ. Kladdkakan blev supergod, sonen blev mäkta stolt och jag lyckades stilla mitt sötsug temporärt. När barnen hade lagt sig så var jag allt där och norpade en bit igen… Så det är bara att bita i det sura äpplet och dra på sig träningskläderna och ge sig ut. Men inte idag – det både regnar och blåser och snöar – i morgon blir en bra dag 😉

Kommentera

