Är på väg tillbaka!

Jösses vad gott det är att känna energin komma tillbaka i kroppen! Influensan börjar släppa sitt envisa grepp och det är helt underbart att återigen känna ork :). Mindre underbart var det att flyga igår med hela huvudet fullt av diverse slem – inget jag rekommendera – men vi kom iaf fram till Visby enligt plan. Förvånas varje gång över att det går så smidigt att ta sig runt om i Sverige och världen med flyget. Middagen avnjöts på hotellet. Både jag och kollegan var under isen tack vare influensan så vi orkade inte gå någon annanstans. Men vi lyckades få i oss lite käk och en klosteröl iaf. Trodde att jag fick en senapssås till min toast, men insåg efter att ha fött i mig halva skålen att det var ren dijonsenap… Så bra fungerar mina smaklökar för tillfället.

Idag tog vi flyget till Stockholm. Döm om min förVåning när min väska inte dök upp på bandet på Bromma… Det är ju inte så att det är tusentals människor som checkar in samtidigt på Visby utan snarare dryga tjugotalet och då tror man ju att väskan ska komma fram ordentligt… Men icke… Spenderade en timme i informationsdisken för att lokalisera väskan… Då ringer plötsligt en herre från Solna som konstaterat att hab tagit fel väska… Så då fick vi vänta ytterligare en halvtimme på att den här mannen kom tillbaka till flygplatsen och lämnade av min väska… Ja vad säger man? Väskan kom iaf tillbaka vilket jag är ohyggligt glad över.

Väl på hotellet mötte vi upp några andra kollegor och käkade middag på den gamle och havet. Jösses vilken underbar mat! Åt en underbar paste med sidfläsk – hade inte en aning om att pasta kunde smaka så gott!

Nu är det tv och uppladdning inför morgondagen som gäller!

Kommentera

