Home sweet home

Äntligen hemma igen! Igår styrde vi kosan ytterligare söderöver och avslutade gårdagen i Norrlands huvudstad (här skulle jag egentligen lägga in en länk till en artikel i dagens aftonbladet men wordpress samarbetar inte med mig idag… ) Vi bodde på ett trevligt hotell precis bredvid en slalombacke och jag blev inte lite sugen på att ge mig ut i pisten, men fick nöja mig med att titta på under tiden vi åt middag. Hotellet hade nog inte överdrivet mycket nattgäster för tillfället för vi blev båda två placerade i varsin svit – tack och bock! Rena lyxen med vardagsrum, sovrum och stort badrum med bastu. Ja, jag vet – det är inte svårt att ”köpa” mig – ge mig en svit och jag är nöjd 😉

Efter dagens begivenheter tog vi sedan flyget hem till Götet. Jag upphör inte att fövånas över hur snabbt och enkelt det går att ta sig till många städer i Sverige. Sundsvall – Göteborg 1 tim 10 minuter. Bilvägen hade det tagit måååånga fler timmar!

Hemma har de klarat sig alldeles utmärkt utan mig. A1 har haft den goda smaken att vara magsjuk medans jag har varit bortrest – det tackar vi för. Men han har varit dålig även idag så han får vara hemma även i morgon. Då tar jag över VAB:andet och stannar hemma med boyzen. Hoppas att alla är friska och krya snart.

Nu ska iallafalla den här lätt slitna globetrottermamman årgång -75 gå och krypa upp i soffan med maken – låter som det blir ännu en Bond-film idag…

En reaktion på ”Home sweet home

Kommentera

