Nu är glada julen slut slut slut…

Som tur var så blev det inte värr med magsjukan än A2:s insjuknande i fredags och feber under lördagen. Vi andra har klarat oss utan problem – så vi börjar fundera på vad det egentligen var – om det varit någon slags magsjuka så hade sannolikt någon av oss andra fått lidit sviterna av den också – men nu konstanterar vi glatt att vi andra slapp och så låter vi det vara!

Idag var grabbbarna på Harry Potter kalas och vi passade på att städa bort julen under de tre timmar som de var på kalas. A2 hade väldans ångest över att vi skulle ta bort grannen för han trodde att vi skulle slänga ut hans julpynnt som han gjort på dagis och som han hängt upp i granen – men givetvis plockade vi bort alla alster innan vi hivade ut granen på gården. Här är det så smidigt att inom en timme efter att man placerat ut granen på tomten så är den väck – de samlar nämligen till de stora påskfyrarna där öarna tävlar mot varandra i störst fyr. Vi har tyvärr aldrig varit här på påsken så vi har faktiskt aldrig varit med om fyrarna – kanske det blir en första gång i år?

I morgon är det jobb som gäller för mig – åker upp tillNorrland på kvällen och kommer åter till Götet på torsdagskvällen. Det är tufft att ligga ute och vara borta från familjen nästan en hel vecka – men jag brukar ta med mig Ipaden och lite goa tidningar och böcker att roa mig med på kvällarna. Jag försöker hämta andan och få så mycket egentid som möjligt på kvällarna – på så sätt har man mer ork när man kommer hem. Och sen tror jag att det är bra att längta efter varandra ibland också – i och med att jag vet att jag bara reser fram till och med sportlovet så är det liksom en tidsbegränsad period som är lätt  att greppa över. Hade nog inte fixat att ha det så här för jämnan. Nu vet jag att from vecka sju så är det sluta 14:30 och hemma varje dag som gäller fram till september/oktober igen. Man får helt enkelt se till att det blir kvalitetstid de stunder man är hemma.

Årets första tulpaner hade gästerna med sig i fredags. Älskar tulpaner - skulle gärna kunna ha sådana på bordet året om om det var möjligt.
Så när som på några vita amaryllisar i fönstret som blommat över - men som knoppat på nytt - så är numera ordningen återställd i vardagsrummet. Julen är bortstädad!
Men även om julen är bortstädad så har vi mååånga ljus kvar - än dröjer det innan det är tillräckligt ljust utomhus för att låta bli ljusen inomhus.
Kommentera

