Tisdagsrapport

Vaknade i morse och masade mig in i badrummet. Såg fram emot en varm och skön dusch – men tji fick jag. Han lagom duscha av mig och ha i shampo i håret – sedan Poff så försvann allt varmvatten! Attans vad kallt det blir – det måste vara en av världens mest effektiva terrormetoder tror jag för det är hemskt! Men vaknade till gjorde jag i allafall:)

Vi bytte från någon slags kombipanna med olja/el/ved till en luft/vattenvärmepanna i somras och då kan man ju tycka att det ska fungera – men tyvärr är detta fenomen rätt så vanligt förekommande här hemma numera. Vi ringde installatören i mellandagarna men fick till svar att de bara kunde ta akutfall. Iskallt vatten känns relativt akut för mig när  jag ska duscha (men jag kan iofs köpa att det kan finnas värre problem). Naja nu har vi kontaktat dem igen och de skall återkomma sägs det… Håll tummarna…

Efter det uppvaknandet begav jag mig till jobbet i snömodden. Har alltid roat mig med att lyssna på Rivstartsgänget på Bandit på morgnarna. Främst för att jag tyckt att det är ett så där lagom ointelligent program att lyssna på  när man lite halvtrött sitter på väg till jobbet men även för att de har täta trafikrapporter på morgnarna – och tro mig – man blir beroende av trafikrapporterna i detta kaos… Men precis innan jul så försvann de från etern (åtminstone för ett tag – ryktet säger att de skall byta kanal efter de genomgått viss karenstid…) och istället är det någon brötig dalmas hemmahörande i Stockholm som har hand om morgonprogrammet – och ingen göteborgstrafik… Så den enda kanalen (åtminstone som jag lyckats hitta) med trafikrapporter är P4… Och låt mig säga så här… det skulle nog passa alldeles utmärkt som avslappningsprogram vid läggdags… Men jag får min trafikrapport i allafall och kan välja rätt väg till jobbet så jag får helt enkelt stå ut tills ”rivstart” är tillbaka.

Efter jobbet susade jag hem i min lilla pärla igen – så dags finns det inget behov av trafikrapporter så då kunde jag tack och lov ratta om till en något mer vaken kanal… Hämtade upp grabbarna från respektive inrättning och sen susade vi över med färjan igen och begav oss mot Maxi för storhandling. Lilleman somnade så sött i bilen och gick inte att få liv i så honom fick vi baxa ner i kundvagnen. Tur den här gången att de har stora kundvagnar – annars brukar det mest kännas som man försöker baxa runt Stena Germanica inne på ICA… In i affären, raskt bort till leksakerna – en lite snabbkik på utbudet får den mest tjuriga sexåring att piggna till (han hade nääästan somnat på väg till affären och var på så där lagom härligt ”morgonhumör”). Och de nöjer sig faktiskt med att bara titta (åtminstone när jag är med – de vet att nej betyder nej då… andra personer (läs morfar) har de större framgång hos när det gäller tjatandet) och sedan kunde vi gladeligen fortsätta med det vi egentligen kom dit för. Efter halva affären ungefär räckte inte längre utrymmet i vagnen till alla påsar och en sovande A2 så honom fick vi försöka att väcka till liv. Till skillnad från resten av familjen så är han pigg och alert direkt när han vaknar så det var inga problem med honom när vi väl fått honom att vakna… Vi fortsatte handlingsturen och kunde så småningom checka ut och ta lilla loppan hem till öarna igen.

Packa upp all maten och lagade till kvällens middag. På matsedeln idag stod det Pasta con Pollo efter tips från en vän. Supersmarrigt och enkelt! Hamnade omedelbart på topplistan!

Resten av kvällen tänkte jag försöka rensa i min bloggfeed. Har en mängd olästa inlägg från diverse bloggar som jag följer – och nu när jag hunnit ikapp på så många andra områden så tänkte jag sätta mig ner och kolla igenom även dessa – kanske till och med hinna kommentera lite… Har varit hemskt dålig på det hela hösten… 

Så nu tänkte jag krypa upp i soffan tillsammans med maken och spana tidig James Bond och slösurfa bloggar. I morgon väntar halvdag på jobbet och sedan ytterligare några lediga dagar med familjen – det är fint det!

33,5 grader på varmvattnet ut från värmepumpen är ingen trevlig upplevelse vill jag lova...
En reaktion på ”Tisdagsrapport

  1. Men va kul att ni gilla pastan Bea, det glädjer mig så! Mindre kul med pannan, fy fabian! Samma sak hände en kollega till mig den 23/12, hon höll på att gå upp i atomer:/ .
    Tack! Vi älskar som bekant 50-tal, stringhyllan kommer från kvalitetsloppis.se som har så väl webshop som butik(här i Linköping) vi har blivit lite polare med ägaren och köpt såväl ett badrumsskåp som en golvlampa i teak. Jag vet att stringhyllorna även görs i nyproduktion en polare till mig köpte ett par härom året, finns bla på lannamobler.se.
    massor kramar till dig och familjen, god fortsättning!

Kommentera

