Måndag…

Måndag igen och tillbaka på jobbet som vanligt. Morgonen började med att försöka skyffla fram bilen ur snövallarna – och jag längtade intensivt efter ett varmt garage att ställa in bilen i på kvällen – tänk så bekvämt att bara kunna rulla ut på morgonen utan att behöva vare sig borsta av bilen eller skrapa rutor… Jag hade inte riktigt planerat in snöaktiviteter i min morgonplanering vilket resulterade i aningens sen ankomst till jobbet – men det får jag ta igen ikväll istället… På jobbet var det allmän rush – det tog nästan hela dagen att uppdatera sig på alla mail som kommit in och diverse skrivelser, propositioner och annat lattjo som dykt upp under mina två veckor i Vietnam. Dessutom har vi kört igång med vår utbildningsturné och jag har mitt första pass på onsdag vilket innebar att jag hade en ny heldagsprsentation att gå igenom… Det får jag roa mig med under  kvällen 😉

A1 var överlycklig när jag hämtade honom på fritids – de har en adventskalender med paket på förskoleklassen och varje dag får ett barn ett paket och idag var det A1:s tur. I paketet låg till hans stora glädje en pruttkudde – så han är också sysselsat ikväll 🙂

När jag tragglat mig igenom mina bilder skall jag sjunka ner i soffan och njuta av den sista filmen i Twilight-serien som dök upp i brevlådan idag! Jag vet – jag är helt besatt av den serien… Visste att filmen skulle komma idag så jag har förberett mig genom att kolla på de tidigare två filmerna i helgen….

Nu är det dags för matlagning här hemma – måste bara botanisera i frysen och se om min man har lämnat kvar något att svänga ihop en enkel middag av. Hade en period när vi var jätteduktiga med veckomatsedlar och vekohandlingar – men när jag är ute och far så blir det lite si och så med den varan tyvärr.. Får försöka ta upp den vanan igen för just nu är det allmänt ångestladdat varje gång man måste försöka komma på vad man skall laga till middag… Någon som har några bra förslag på bra receptsajter på nätet? Har tröttnat på ica och arla…

Känns väldigt avlägset just nu...
4 reaktioner på ”Måndag…

  1. Skönt å få va hemma igen o ladda lite inför Julen. Ett tips till bilen är motorvärmare o en kupévärmare o en carport oxå förståss men det får Mats ta o snickra i vår.! Ha det bra o hälsa.

Kommentera

