Ännu en vecka att lägga till handlingarna…

Men ack vilken vecka det har varit. När jag avlämnade rapport senast väntade vi på pappa kocken som farit förbi saluhallen — han kom hem med färsk pasta fylld med saker som valnöt, basilika, ost (dock inte i samma pasta)  – ja you name it och till det lufttorkad skinka och en underbar sås på karljohansvamp (tror jag minsann att det var…) Det var supersmarrigt! om ni någon gång far förbi saluhallen i Götet så kan jag varmt rekommendera pastastället :). Han hade även varit en sväng förbi ostdisken – det var inte dumt det. Kan när jag tänker efter rekommendera hela saluhallen – älskar det stället och funderar ofta på varför vi inte handlar där oftare.

Helgen försvann förbi i ett huj – kommer i ärlighetens namn inte ihåg vad vi gjorde – mer än den obligatoriska simskolan och lördagsgodis framför Ronja Rövardotter på kvällen. A1 som är den som går i simskola (till A2:s mycket stora förtret så är det åldersgräns (5 år) på nästan alla aktiviteter som han skulle kunna tänka sig – typ simskola och fotbollsskola – men den som väntar på något gott. Han får öva på simning i badkaret istället – något han klarar galant *hehe*) simmar nästan en hel längd (25 meter) nu utan att nudda botten (åtminstone om man får tro honom – jag tyckte mig se en och annan grundstötning – men jag peppar och låtsas som inget – han är jätteduktig och på god väg att klara hela längden snart). Jo vi städade ju förstås! Det är därför den helgen försvann i glömska *haha* Måttligt rolig aktivitet – men det måste göras och är underbart efteråt 🙂

Veckan som följde har jag och grabbarna ägnat åt diverse kreativa aktiviteter. Till min stora glädje har båda mina söner äntligen funnit glädjen i att rita, skriva och pyssla – som jag har väntat och tjatat 😉 Och nu ritas det som aldrig förr! Det är kärleksfulla teckningar med mammor och pappor och hjärtan och blommor, hemska teckningar med monster och ”lavakometer”, och en del rymdraketer, monster truckar och hela familjebilder som skapas hela eftermiddagarna. När de tröttnar på tuschpennor och papper så har pärlorna eller kitchen aiden åkt fram. Vi har kort sagt haft en jätterolig vecka med mycket stök och fix.

I torsdags styrde vi sedan kosan mot Östergötland och mina föräldrar. Vi överlämnade barnen med varm hand till  morföräldrarna och sedan åkte bara jag och M till hemligt ställe – eller det var bara hemligt för mig. M hade fixat barnvakt och en helhelg på Starby Spa i Vadstena! Behöver jag säga att vi har njutit heeeeela långa helgen! Det var en toppenöverraskning och en välbehövlig sådan! Vi har aldrig lämnat bort vår yngste son… d.v.s. vi har inte hittat på något på tu man hand på 4,5 år… Det är nästan så jag funderade på vad vi skulle prata om när inte barnen var med – men det löste sig 😉 Vi är numera utvildade, rentvagade, masserade och fulla av energi -en högst ovanlig känsla.( Åtminstone den utvilade biten – rentvagad är jag förvisso varje dag…)

Den här veckan ska jag ut på min första föreläsning på årets turné – sen kommer jag att vara ute och flänga varje vecka fram tills mitten av februari.( Med ett kort break över jul dock). Så antingen kan uppdateringarna på bloggen bli

a) ännu färre pga att jag knappt är hemma, d.v.s. har inte tid

b) ännu fler pga alla kvällar jag inte har något bättre för mig på ett hotellrum

Tjingeling!

V. 44
En reaktion på ”Ännu en vecka att lägga till handlingarna…

  1. Fan va fint med spa, skulle man inte banga på! Vi har väl varit på tu man hand ett par tre timmar på restaurang sen vi blev tre. Övernattning låter som ljuv musik! En jobbarkompis till mig var med på starby(måste varit samtidigt som er) ni såg ingen liten kort kvinna, 40årsåldern, spexig frisyr(kort svart, rosa lugg)?
    Blogga mer från hotellrummen!
    kram

Kommentera

