Måndag – på väg mot helgen ;-)

Hemma igen! Vi åkte från Vikbolandet på förmiddagen i går och passade på att svänga förbi kusinerna i Sörping som nyligen flyttat in i nytt hus och därefter kusinen i Nörrköping som nyligen blivit delägare i en friluftsbutik. Lyckades kränga på mig en välbehövlig vinterjacka (jag var inte så svårövertalad – faktum är att det var på mitt initiativ ;-)) så nu ska jag stå pall Göteborgsvintern – d.v.s sne’regn och storm. Jag vägrar frysa i vinter! Jag ska dessutom snart börja åka buss in till jobbet och då måste jag ha något supervarmt a la skoteroverall för att stå pall väntatn vid bussen. och med min nya vinterjacka ska jag förhoppningsvis stå emot det mesta.

Det var iallafall en mycket trevlig helg med släkten – fick inte med mig någon på promenad – attans slöhögar – men det kommer nya tillfällen antar jag. Idag har man iofs inte velat visa näsan utanför dörren för stormarna har redan gjort sig påminda – men än skall det väl bli några fina höstdagar innan löven faller av hoppas jag (är otroligt sugen på att gå ut och fota ju…).

Idag har det annars varit jobbdag som vanligt – dock var det en aningens sliten 35-åring som huserade på mitt kontor idag – jag verkar ha åkt på någon käck höstförkylning som satt sig i bihålorna och på halsen så hostar och snörvlar gör jag  i tid och otid. I morgon är en ny dag 😉

Har insett att jag inte haft några bilder med på väääldigt länge – tråkblogg…. får ta och ändra på det va? Nästa inlägg – jag lovar! Nu blir det att gosa ner sig i sängen med en god bok.

En reaktion på ”Måndag – på väg mot helgen ;-)

Kommentera

