Torsdag

Idag är det underbart väder ute – solen skiner och det känns riktigt höstigt och mysigt. Då känns det extra trist att sitta på kontoret och se det fina vädret utanför – men man får ta tillvara på de timmar man har efter jobbet. I och med att jag numera är hemma mellan halv fyra och fyra så hinner man med lite uteaktiviteter innan det blir kväller. En stor skillnad mot innan när jag kom hem vid klockan sex. Tror att den skillnaden även kommer att göra att hösten och vintern inte känns lika mörk och lång!

Idag kom jag hem till ett tomt hus – barnen är hos diverse kompisar så snart ska jag på hämtningsturné innan det är dags för föräldrarmöte på fritids. Sedan blir det te-mys framför tv:n – eller rättare sagt datorn för vi har ingen tv annat än i sovrummet för tillfället. Vår parabol lade av helt oförhappandes och Mats styr ihop någon käck lösning som gör att vi skall kunna se på tv via någon serverlösning någon gång i framtiden när vi har något nytt abonnemang  (fråga mig inte hur det fungerar för det har jag ingen aning om – jag bara använder saker och ting ;-)) Men det är faktiskt rätt skönt – barnen verkar inte heller bry sig så mycket om att vi inte har någon tv.  Jätteskönt dock att bli av med tv beroendet – och är det något man verkligen vill se så kan man ju se det på någon av alla femtioelva playkanaler – eller också kan man göra andra saker som att umgås :-).

Nu – insamlingsturné och sedan matlagning! Idag bjuds det svamprisotto med västerbottenost a la arla – om nu vår otroligt välsorterade (not) mataffärpå ön har avioriris (eller vad det heter ;-)).

Kommentera

