Sådär ja!

Har precis varit iväg och gjort min medborgerliga plikt/rättighet – jag har varit och röstat! Passade på att låna några böcker till barnen när jag ändå var på biblioteket så nu ser jag fram emot mysiga lässtunder på kvällarna. (Det har vi annars också men det är alltid kul med lite förnyelse).

Vecka som gick blev aingens mer hektisk än vad jag hade förutspått 😉 förra helgen var vi som sagt på barndop för lille Isaac. Ett jättefint dop och en mycket trevlig helg. A1 har blivit av med sina svinkoppor – tack och lov att det här pencillinet verkar ha hjälpt – så i måndags var det dags för jobb, dagis och fritids igen. För Axel var det extra stort eftersom det var första dagen i ”nollan” – stora killen! Men han verkar ta det med ro och verkar ha funnit sig väl tillrätta med nya kompisar, fröknar och rutiner. Jag insåg dock när jag kom till jobbet att jag blivit inbolsd på fyra föreläsningar torsdag och fredag så det blev bara tre dagar att ta igen allt som missats veckan innan pga VAB samt att förbereda kurserna – men jag älskar när tempot är högt – hellre det än att dagarna såsar förbi. Kurserna gick jättebra och jag passade på att hälsa på en god vän när jag ändå var uppe i Stockholm en sväng.

Den här helgen är en helledig helg! Skönt! Det enda som står på agendan är simskolestart för Axel – annars är det hemmafix som gäller. Jag har lite att ta tag i inför kommande helg när jag skall på träff i Linköping *längtar*. O ni är intresserade av vad vi håller på med så tveka inte utan ta gärna en sväng förbi och säg hej! Men inför helgen måste jag framkalla lite foton och plocka ihop vad jag ska ha med mig det är inte längre hållbart att packa ”allt” (det är alldeles för mycket grejer) utan den här gången tänkte jag försöka planera packningen ordentligt… får se hur bra det går *hmmm* Brukar sluta med att det mesta följer med iaf 😉 Sen tänkte jag göra klart de sista inlämningsuppgifterna till min bildbehandlingskurs också.

Jag har tagit beslut om att jag ska gå ner i tid på jobbet också! Det är helt på mitt inititativ för att jag känner att jag blir sönderstressad av att inte hinna något i veckorna och dessutom behöva stressa till färjor genom bilköer varje dag. Jag kommer givetvis fortfarande att behöva passa tider på dagis eftersom jag kommer att hämta barnen de allra flesta dagarna, men det är inga bilköer att tala om då så det är inget stressande att behöva passa de tiderna på samma sätt. Det känns otroligt skönt att ha fattat det belsutet och fått igenom det på jobbet – det var som om en sten föll från axlarna. Från och med måndag kommer jag jobba 80% d.v.s 07.30 -14.30 – tänk så mycket vi kommer hinna innan det är läggdags nu 🙂

Nej, nu ska jag ner och tömma tvättmaskinen – M står ute och tvättar bilarna – vi håller hårt på könsrollerna i vår familj 😉 (Nävars, men jag tvättar hellre kläder än bilar…)

Kram!

2 reaktioner på ”Sådär ja!

  1. Precis vår plan med, röstning och boklåning på schemat imorron! Klokt beslut att gå ner i tid, jag börjar jobba helt om två månader(så är Linus hemma) men jag kommer bara att jobba 75%. Föräldralivet är stressigt nog, eller som vi sammanfattar eftermiddag-kväll stressstressstackogodnatt!
    kram

Kommentera

