Bildredigering

Har varit inskriven på en kurs i digital bildhantering på universitetet i Jönköping sedan hösten för två år sedan. Jag hann aldrig slutföra den i tid – man hade ett år på sig – men jag var tydligen inte ensam för de har förlängt kursen ytterligare ett år.  Så under en del av semesterna har jag roat mig med att gå igenom alla lektioner och även gjort en del inlämningsupppgifter. Har två uppgifter kvar – en svartvit-konvertering och sedan examinationsuppgiften. den skriftliga tentan har jag klarat så det är bara några timmars redigering kvar – sedan kan jag stolt visa upp 7,5 högskolepoäng i digital bildhantering 🙂

Här är de uppgifter jag gjort och lämnat in så här långt:

Den första hette publicera på webben och gick egentligen ut på att visa att man hängt med i de första tre lektionerna:

Före:

Efter:

Uppgift nr två rörde färgverktygen i Photoshop. Jag valde att göra en s.k. vändframkallning på den här bilden:

Före:

Efter:

Vad tycker ni – bättre eller sämre?

Kommentera

