Jag – en fotbollsmorsa?

MM svårt att tro eller hur… Men just  nu tillbringar jag kvällarna på Heinövallen och hejar på A1 som går på fotbollsskola. Detta är verkligen årets händelse för alla barn på ön – i stort sett alla barn mellan 5-8 år deltar så jag vill lova att det är fullt ös på planen… Ledarna ser dock rätt slitna ut efter varje pass 😉 Det kan inte vara lätt att hålla reda på alla barnen och bollarna och dessutom försöka få dem att genomföra diverse bollrelaterade övningar. Barnen är indelade i grupper efter ålder och sedan finns det olika stationer med övningar som de gör varje dag. I söndags när det hela började avslutades träningen med en fotbollsmatch för A2:s grupp… Tränarna gjorde ett myckert tappert försök att placera ut barnen på gängse positioner  – ett lag klarade de av sedan gav de upp och konstaterade att det var nog ingen mening ändå – så de bara spelade på. Och oj vad rätt de hade – bollen såg man som åskådare överhuvudtaget inte – det var mest en homogen massa av sexårringar som förslyttade sig fram och tillbaka på planen.  Och blev det inkast så blev det nästan slagsmål om vem som skulle göra inkastet… till slut hade de turordningslista på inkasten ;-). Den enda som höll sin position – det var våran A1. Jag tror allvarligt att vi missat lite fotbollskunskap i vår uppfostran – för det där med att jaga bollen det är inget för honom… Han tyckte mest det var spännande att stå och titta på vad alla andra höll på med… Han tycker dock att det är jättekul med fotbollsskola och så länge han tycker att det är roligt så får han givetvis vara med och vi står som riktiga fotbollsföräldrar vid sidan av planen och hejar på 🙂 Hans största fan är nog lillebror som idogt hejar på! Han är dock lite butter över att han inte får vara med i år – men nästa år DÅ får även han vara med =Lycka! Under tiden A1 tränar fotboll så står vi bredvid och underhåller A2 med diverse bollaktiviteter – och jag skäms nästan för att säga det, men grabben är ju duktigare än oss (vilket inte säger såå mycket eftersom både Mats och jag totalt saknar bollkänsla ;-)) Han måste ha ärvt de generna från morfar eller nåt…

Längtar efter att få vara med på fotbollsskolan!

Annars har vi inte pysslat med så mycket på sistone. I torsdags fick vi trevligt besök när L och hennes pojkvän kom hit. De stannade tills idag och vi har umgåtts och grillat och spelat spel och bara haft det allmänt trevligt! för att inte tala om haft uppskattad hjälp med grabbarna grus. Så underbart att bara kunna gå ut på kvällen och ta en promenad med två barnvakter  hemma :-). Lördagen bjöd på klippning av grabbarna – jättefina som vanligt. A1 hade snöat in på tuppkam och färg i håret – så det var klart att det blev så. Första gången som han aktivt är med och väljer frisyr sjäv.

Snygging!

Därefter var det barnkalas för A1 och vi andra satt som resten av svenska folket  fastklistrade framför tv:n och tittade på bröllopet. söndagen bjöd på välbehövligt städ och fönsterputs… Konstaterade att vi inte putsat fönstrena sedan vi målade om fasaden för det var en hel del färg att skrapa bort *hmm*. Men nu är de rena och fina 🙂

Lchf-dieten då – hur går det med den? Jo det går faktiskt super. Har lite svårt att komma på tillbehör utan att bli tjatig. Har ätit väldigt mycket broccoli på sistone 😉 Men vi ser faktiskt redan lite resultat – dels på vågen men framför allt på kläder, så någon nytta gör det väl. Idag fick jag av mig min vigselring för första gången på fem år. Den har verkligen suttit där den suttit… Men idag! Och misstolka inte detta nu – jag har inte för avsikt att ta av mig den permanent – men det var skönt att veta att jag inte behöver klippa upp den för det har jag nästan varit på väg attt göra – för att kunna ta ut den. Men nu behöver jag inte det *tjoho*. Idag måste jag dock erkänna att jag  faktiskt åt tårta på jobbet – jobbet bjöd på sill-lunch med efterföljande jordgubbstårta – och vem kan motstå en jordgubbstårta?? Ja inte jag iallafall. Men lite synder måste man tillåta sig ibland – allra helst när det är midsommar 🙂 Och i morgon lär det bli mer tårta…

En reaktion på ”Jag – en fotbollsmorsa?

  1. Schysst frilla Axel har valt, fotboll har de talang för det såg jag ju på Alkottsgatan, nu e jag på jobbet o har det rätt lugnt just nu, skönt när maskinenerna funkar som de ska. I helgen var vi i Slätte o målade golv så vecka 27 ska det gå att bo där för första gången, fy faan så skönt det känns!! Okay nu e de dax för kaffe, ha det gött !!

Kommentera

