Sol ute, sol inne…

Idag känns livet lättare 🙂 Nya krafter och nya tag!

Har bara ätit ren LCHF-kost i två dagar nu och det känns faktiskt bra (även om jag dreglar som Pavlovs hundar när jag går förbi godisdisken i affären och skulle ge vad som helst för lite juice just nu). Maten är helt ok även om jag har lite svårt för allt fett… Tycker att det blir lite för mycket av det goda ibland… Kvällens middag bestod av lövbiff med fetaost och broccoli (en mycket lyckad kombination) och till det en sås på cremefraiche och dijon-senap. *mums* Det bästa av allt är nog att jag aldrig blir hungrig! Får inte det där suget i magen som man annars brukar få. Märker givetvis att det är dags att äta – men inte alls på samma sätt. Hoppas bara att det ger resultat på vågen snart. Det svåraste är nog att hitta på maträtter… men det finns en massa bra sajter på nätet så det ska nog lösa sig.

Kvällens projekt är att rensa ur tidningshögen som bara växer och växer – har av någon konstig anledning väldigt svårt att slänga gamla tidningar (nu pratar vi veko/månadstidningar – inte dagstidningar för de kan jag både ha och mista…) men nu svämmar det över med tidningar så det är dags att ta tag i det.  De enda tidningarna jag sparar är scraptidningar… de kan jag för allt i världen inte slänga 😉 Så min kväll består kort och gott i att sortera tidningar framför CSI.

Tjingeling!

Kommentera

