Sockersug!

Min käre make har fått ett av sina infall igen och fått för sig att LCHF-metoden nog är en bra metod för att bliv av med några extrakilon (han får de där infallen titt som tätt – undras om det är det som kallas 40-års kris *hehe* Jag har ju som tur är mååååånga år kvar tills jag får uppleva den= och jag får väl erkänna att det lät som en bra idé. Har några överflödskilo sedan barnen (jag skyller allt på graviditeterna och inte det faktum att jag åt som en häst under två graviditeter och två amningsperioder;-)) Sagt och gjort – i onsdags drog vi igång projekt ändra kostvanor… Jag har fuskat en del så det är egentligen inte förrän idag som jag bara ätit ”ren” LCHF kost. Men jösses vad jag är sugen på något sött nu… och just nu skulle jag nog kunna göra vad som helst för en liiiiiten godisbit. Som tur är har vi inget hemma… Men oj vad det sätter sig på humöret… Har inte upplevt mig som ”sockerberoende” tidigare, men idag är jag nog benägen att erkänna att jag nog är det. Ser fram emot den dagen det släpper – har inte en aning om hur många dagar det tar – men min omgivning vill nog också att det ska gå över snart för jag är nog inget vidare sällskap idag *hmmm*. Tur för M att han är borta med jobbet några dagar 😉 I övrigt så trodde jag att man skulle vara mer trött, men jag är mest håglös och inte det minsta trött…snarare tvärtom…

Helgen har i övrigt inneburit storstädning (en välbehövlig sådan) Vi lyckades få barnen uthyrda till kompisar igår så vi kunde härja fritt här hemma. Det går liiiite snabbare då 😉 I går kväll var vi över hos goda vänner och käkade middag och hade en trevlig kväll. Tyvärr innebar den sena kvällen att barnen har varit på sitt allra gladaste humör idag 😉 men det är smällar man får ta och det är rätt trevligt med en soft hemmaslappardag också.

Nej, känns mest som jag bara klagar idag  (skyller på sockerabstinensen) så nu lägger jag ner för idag och styr kosan mot sängen istället och återkommer någon annan dag.

Kram!

Kommentera

