Ett nytt trick ;-)

Ni som känner oss vet att matlagning inte har legat min käre maken särskilt varmt om hjärtat tidigare. Av någon outgrundlig – men ack så välkomen – anledning så har det dock börjat spira ett intresse. Kan ha varit min frekventa frånvaro under hösten som gjorde susen – hur som haver – jag uppskattar detta! Dels för att jag verkligen själv tappat intresset (kan iofs också vara en orsak när jag tänker efter *hmm*) och älskar att se någon annan stå vid grytor och pannor, dels för att han lyckas riktigt bra! OCH tillsammans blir allt mycket roligare 🙂

Sååå jag tog tillfället i akt och inhandlande en ny kokbok som jag trodde skulle tilltala mannen (ja han hade en egeninhandlad kokbok från IKEA tidigare med den förnäma titeln ”Hjälp jag har ett kök”):

Gissa om det blev succé! Och vilken mat *mums*

Idag dök jag så på en ny bok på samma tema:

den kombinationen måste vara oslagbar! Att be om hjälp med att grilla behöver man inte göra två gånger (ja – vi har behållt en del traditionella könsroller i vår familj) och när dessutom recepten är skrivna av Morberg måste det vara ett säkert kort!-Jag ser kort och gott fram emot en sommar med semester från köket 🙂

Kommentera

