Sjuk :(

Ja inte så illa som det låter – har åkt på en dunderförkylning och låg nerbäddad under hela gårdagen. Idag är det bättre och en del av energin är tillbaka – eller beror det på kaffet 😉 Nävars – något bättre idag så i morgon är det tillbaka på jobbet.

Vi vaknade i söndags av att A2 kräktes rakt ut i vår säng – mindre trrevligt men väl effektivt uppvaknande. Tror aldrig familjen H varit uppe ur sängen så snabbt *hehe* Fm fortsatte i samma anda – kräka menar jag, men framåt lunch fick han i sig lite mat som han fick behålla så då tog han igen allt han inte ätit tidigare under dagen. Vi konstaterade därmed att han sannolikt lider av samma ”åkomma” som jag – om man äter dåligt dagen innan så mår man väldigt dåligt dagen efter… men vi blev hemma i måndags iom att de inte får gå till dagis om de har kräkts. På måndagskvällen började jag må skit och resten vet ni redan… Så nu hoppas vi att vi snart är  tillbaka i gamla gängor igen… Där fick jag för att jag tillsammans med en kollega i förra veckan konstaterat att vi varit väldigt lite sjuka den här hösten… Man ska aldrig ropa hej osv 😉

Jag har iaf inte varit ensam hemma – kakelsättaren som ska fixa till badrummet kom har varit här sedan igår. Undrar vad han tror om mig eg – ligger på soffan och sover och glor på tv hela dagen… 🙂 Naja, golvvärmen är lagd, golvet gjutet och tätskiktet uppsatt. Nu ska det bara härda (heter det så?!) i en vecka sedan skall kaklet upp.

Nu ropar duschen – hoppas att jag känner mig ännu lite piggare efter det!

/B

Kommentera

