Uppdatering…

Long time no see – som vanligt… Har visst kommit av mig med skrivandet igen… Får skylla på tidsbrist nu när jag jobbar igen 🙂 Sen har det varit aningens rörigt här hemme under ombyggnaden – men nu är det nästan klart! I förra inlägget var det bilder på hur det ser ut numera. Det är ”bara” badrummet kvar som skall kaklas – sen är vi helt klara med den avdelningen 😉

Är det inte märkligt – när vi flyttade hit kändes huset färdigt – det var liksom inget att göra tyckte vi, men nu när man börjat grja med saker så dyker nya projekt upp hela tiden 🙂 Nästa projekt blir att göra om trappen till övervåningen och hallen på mellanvåningen – inget avancerat utan mest byta ytskikt på väggarna så att det blir samma som i resten av huset. Sen ska vi måla om och byta golv i det rum som tidigare var barnens lekrum – det skall bli till kontor istället. Därefter – fast det dröjer nog ett tag – blir det tvättstugan! Sen kanske vi är färdiga 😉

Blev väldigt nostalgisk häromdagen när jag såg att vårt gamla hus var till salu. Det är sig ganska likt – till och med några av våra gamla möbler kvar 😉 Det var konstigt att se det igen och det väckte många känslor – men vi vill inte flytta tillbaka dit. Vi har ett underbart hus här nere och stormtrivs båda två med våra jobb – men visst saknar man närheten till släkt och vänner det går inte att förneka.

Jobb ja, kan ärligt säga att jag nog aldrig känt sådan glädje över att gå till jobbet. Det är jättekul!!! Och dagarna bara swischar iväg.  det är ett supertrevligt gäng att jobba med – det blir nästan som en famil eftersom vi inte är så många. I och med att vi reser en hel del tillsammans och håller kurser tillsammans så vi lär känna varandra ganska väl. I september var jag iväg till Portugal och höll kurs tillsammans med två kollegor – superkul!!! Snacka om boost för egot :). Här är en bild från balkongen på mitt rum:

Utsikt från hotellet

Det låg ett antal skapliga båtar i den hamnen… många pengar… 🙂 Just nu håller vi bl.a. på med förberedelser inför nästa kurs – på Costa Rica  i mitten av november 🙂

Här hemma går livet sin gilla gång – det är mycket vardag… På helgerna är vi numera upptagna med diverse barnaktiviteter som tennislekis för båda grabbarna och simskola för A1. De älskar sina aktiviteter och A2 tjatar om nästa tennislektion redan på lördag em 🙂 I morgon ska A1 och jag gå på dinosaurieshow på Scandinavium – någor som vi ser väldigt mycket fram emot. Dinosaurier i alla former och färger är hett här hemma just nu 🙂

Vi har börjat träna också – ja, jag vet – något måste ha hänt 😉 M började träna redan i vintras och och siktar på Göteborgsvarvet i vår – det trodde ni aldrig va? Inte jag heller om jag ska vara ärlig, men jag är grymt imponerad över hans träningsframgångar och beslutsamhet! Till och med så mycket att jag till slut insåg att det nog var dags även för mig at bekänna färg 😉 Sagt och gjort – jag har numera en personlig tränare och ett årskort på Sportlife – det trodde jag aldrig… Tänk så mycket trevliga scrapsaker man hade kunnat handla för de pengarna 😉 men men det är nog dags att investera lite i sig själv också. Sen är jag ingen bantningsmänniska så om jag någonsin ska få bort mina överblivna graviditetskilon så är det bara träning som gäller! Peppning tas dock tacksamt emot – för det är liiiite tungt så här i början när man inser att konditionen är typ obefintlig…

Lite scrap har det givietvis också blivit, men det får bli en annan dag. Har anmält mig till scrapkryssningen även i vår *jiha* det var superkul sist så det är klart att jag vill åka med den här gången också. Ännu roligare är att Petra följer med också – det var grymt trevligt senast – den här gången ska jag dock inte ta med mig twilight-sagan ;.-).

Nu är det dags för lunch och sedan bär det av mot simskolan!

Kram!

Kommentera

