Som på semester fast hemma…

Så sammanfattade A1 det hela idag – vi håller som bäst på att utöka vårt hus lite genom att bygga på en takkupa på taket till A2:s blivande rum och vårt badrum. Eller vi och vi… snickarna menar jag givetvis… Och i morgon kommer de och ska börja med själva takkupan så då har vi valt att flytta ner i lägenheten i källaren istället – där våra gäster bor när vi har några. Så just nu sover vi alla fyra nere i källaren – mysigt och spännande tycker grabbarna . Jag återkommer med vad jag tycker i morgon när vi sovit en natt 😉

Vi, eller återigen snickarna – (fast egentligen kom jag med den idén för ett tag sedan*harkel*) kom på den briljanta idén att stjäla lite av A1:s vägg för att på så sätt göra badrummet lite större där uppe  – och givetvis hakade vi på den idén! Så nu blir badrummet omgjort där uppe också! Föga förvånad är jag dock över att även detta projekt växer och blir något annat underhand *hmmm* Alla projekt vi gör tendrar alltid att bli större än vi först avsett, dyrare än vi först avsett, ta längre tid än vi först avsett… men jag är van vid det nu, så jag räknar nästan med att det ska bli så. Jag blir bara nöjd över att övervåningen nu blir som vi vill! 

I övrigt håller jag för tillfället på med mycket spännande saker bakom kulisserna på Bumblebee – håll ögon och öron öppna för inom kort smäller det! *hehe*

Hasta la vista!

Kommentera

