Snart tillbaka i verkligheten igen!

Long time no see!

Jag har verkligen försökt ta tillvara på den här sommaren och vi har haft fullt upp hela tiden, så bloggen hamnar lite i skymundan 😉

En liten snabbrapport från sommarlovet:

  • Kusinen var här en vecka och levde skärgårdsliv tillsammans med grabbarna – det var superhärligt väder den veckan så det var bad på dagarna och kräftfiske på kvällarna.
  • Besök från USA!
  • En weekend i Arkösund med släktingarna – underbart soligt och härligt!! Alla (utom A2 som är lite för liten i sammanhanget) testade kusin D:s vattenscooter!
  • En vecka hemma med bara ett barn – A1 stannade i Östergötland hos kusinerna och hade sommarlov från mamma och pappa 😉
  • Ommålning av huset från grönt till vitt! Underbart!! Morfar och mormor var här och hjälpte till – morfar med målningen och mormor med barnen och hemmet. Härligt att ha mamma och pappa här ett längre tag iom att vi inte ses jätteofta (dvs inte lika ofta som innan) sen vi flyttade. Och vi hade lite tid över till annat också – vi försökte hitta på lite aktiviteter med barnen så att de inte skulle vara uppe på byggställningarna och störa, men det blev inte alltid som vi tänkt oss 😉 Vi åkte till Borås djurpark en dag men det var sådan hysterisk kö in så vi avstod – det blev knalleleand istället. Mamma och jag hann med en liten tripp till Ullared också 😉
  • Ett par härliga dagar på Öland och i Kalmar – härligt att få tillbringa lite kvalitetstid med döttrarna, svärsönerna och framförallt lille N.
  • Ett mycket uppskattat besök av familjen Å som avslutades med U2 konserten i lördags! Kom snart tillbaks!!!
  • Ett lika uppskattat besök av systeryster, E och J och Moster K och L . Vi toppade med 14 personer en middag – det var lite fullt i vårt lilla vardagsrum då men finns det hjärterum… och det var verkligen supertrevligt!! Alla hade inte träffats innan så egentligen hade det kunnat gå hur som helst – men det var helt underbart trevligt!

Idag började M att jobba och de sista ”gästerna” åkte hem så idag softar vi mest jag och barnen- vädret är rent ut sagt kasst, det har regnat från morgon till kväll, och vi är lite småtrötta och på onsdag börjar allvaret igen, så vi behöver komma ifatt lite med alla vardagssysslor innan dess. Men än är inte sommaren slut – enligt morbror L börjar den på onsdag och det kan jag nästan satsa pengar på att den gör eftersom jag börjar jobba då 😉 Skämt åsido jag ser verkligen fram emot att få börja jobba igen!!! Detta är första gången på väldigt länge som jag känner att det gör verkligen inget att ledigheten är slut! Det måste väl vara ett gott tecken!!

Men sommaren är inte slut för att jobbet börjar! På söndag ska jag gå på Madonnakonserten vilket jag ser fram emot väldigt mycket. Och i morgon kommer snickarna och ska börja med nästa hus-projekt – byta takpapp och bygga en takkupa. Egentligen skulle de ha kommit idag, men det regnade för mycket… Vilket gjorde lille A2 lite orolig… Takkupan skall nämligen bli hans alldeles egna rum vilket han vet om – så när snickaren inte dök upp idag undrade han lite försynt hur det skulle gå med hans  hus 😉 Ska försöka komma ihåg lite före-under tiden-efter bilder.

Har roat mig idag med att börja redigera alla miljarders bilder jag fotat i sommar (lätt överdrfit ;-)) och det tar sitt lilla tag… och så fort solen tittar fram ska jag fota vårt fiiiiina viiiiiita hus 🙂 så snart kommer det nog kanske lite bilder i bloggen också…

Ha det!

Kommentera

