Skojig post

Idag kom senaste numret av Creating Keepsakes (undrar bara var det förra numret, mars, tog vägen… Februarinumret tog visserligen omvägen över Nya Zealand så vem vet var marsnumret är…) samt ett gäng pearl makers. Dessa underbara färger fick vi använda oss av på en kurs på kryssningen och jag har varit på jakt efter dem sedan dess… det är alltså en slags färg dom ser ut som halvpärlor då den torkat – urläckert!! Några butiker hade med sig på mässan, men det tog inte många minuter innan de trevliga färgerna tog slut… För hur fina färgerna än är så tror jag inte att jag kommer ha så stor användning för orangea pärlor 😉 Och jag har fortsatt leta runt i nätbutikerna men inte hittat de färger som jag velat ha. men så häromkvällen hittade jag äntligen en butik med alla ”mina” färger, så idag kom det hem pärlemorvit, svart, pastellgrön, pastellblå, rosa, brun och turkos – dessa kommer att användas flitigt!! Ett tips bara – om det tar emot när du trycker – hämta en nål och tryck igenom spetsen för då har det troligtvis torkat inuti spetsen – gör inte som jag och fortsatt trycka på tuben *hmm* då lossnar korken och man har hela köksbordet insmort i pärlemorfärg *hehe*

Så – mot scraprummet, nu ska här göras pärlor!!

Kommentera

