I’m in löööv

Har ett tag läst så mycket positiva åsikter om en bok att jag helt enkelt var tvungen att börja läsa den – ”Twilight”. På svenska heter den visst ”om jag kunde drömma” och finns för övrigt på bokrean i år. Men jag rekommenderar som alltid att läsa boken på origianlspråk om möjligt.

Boken är egentligen en tonårsroman, men vem vill inte känna sig lite yngre ibland 😉 Och storyn låter väldigt banal… Men den är bara såååå bra! Boken handlar om Bella som flyttar hem till sin pappa som bor i en liten sovstad utanför Washington där hon träffar Edward som är vampyr… Och givetvis uppstår tycke vilket inte är helt oproblematiskt med tanke på att vampyrer normalt sett dödar människor… Ni börjar ana va? Ni som känner mig vet att jag är livrädd för vampyrer, men nu är jag nästan kär i en 😉  Trots den banala storyn är den helt underbart skriven – jag levde mig fullständigt in i boken och blev irriterad över att jag inte varit så förutseende att jag redan köpt de andra delarna när boken var slut… men nu är de beställda och jag väntar ivrigt på sms-aviseringen… Boken är redan filmatiserad och kommer på DVD i slutet av april – gissa vem som kommer köpa den!

Kort och gott – LÄS DEN!

2 reaktioner på ”I’m in löööv

  1. Åh, en bokoman som jag! Jag länsade bokrean i år och kom hem med några tungviktare, och några lättviktare oxå. Om du vill läsa en bra roman så kan jag rekommendera ”Nu vill jag sjunga dig milda sånger” – fantastisk liten bok.

    Jag köpte ”Krig och fred” av Tolstoj… borde jag läsa tyckte jag, och ”den femte sanningen” av Doris Lessing – som jag är lite mer sugen på just nu. Vet inte vad jag ska börja med.

    Kul med boktipset, jag ska se om jag kan få tag på den.
    kraam

Kommentera

