Wohoo – nytt sällskap i scraprummet (åtminstone för ett tag)

(Bild från www.bosskut.com)
Jag har fått den stora äran att lära mig Bosskuts nya mojäng – ”Gazellen” – en skrivare som skär ut motiven och texten etc. Jag hjälpte Bumblebee, som numera är Bosskuts svenska distributör, att dema gazellen på stora mässan i helgen. Tyvärr hade vi inte så god tid på oss att förbereda oss – vi fick demomaskinen i onsdagskväll… men de var så snälla att jag fick låna hem den även efter mässan, så nu har jag suttit och pysslat med den lite och jösses vilka möjligheter.

I går testade jag att ladda ner digitala ”dies” från Bosskuts hemsida och det gick görsmidigt. Beställa, betala och vips så har man ett mail med länkar där man kan ladda ner diesen. För att inte tala om priset. De dyraste ”diesen” kostar $ 1,89 – alltså ca 13 kr högt räknat… Och många fonter finns ju gratis på nätet. Jämför det med alla alfabet man köper… Visserligen kostar dessa skrivare en hel del, men ett par alfabet och några dies så har man tjänat in de kronorna. Det är ju bara en engångsinvestering…

Och jag har insett efter att ha pratat med en del folk på mässan – att man kan göra hur mycket som helst med denna maskin – inte ”bara” skära ut ord och former – man kan göra egna designs; ladda ner andra bilder från nätet och göra om dem så de blir ”skärbara”, ja – jag har en hel del kvar att lära innan jag behärskar den här maskinens alla möjligheter!

Nackdelarna som jag ser det är bl.a. priset – det är mycket på en gång, men som sagt jag tror att det lönar sig i längden – iaf om man ser till mig som ändå köper ett par alfabet per år…
En annan nakdel är att kanterna på det man skurit ut känns liiiite för hårda – man får inte de där snyggt fasade kanterna som när man stansar på vanligt sätt. Men med en liten nagelfil och lite chalk så tror jag att det problemet är ur världen 😉

Och som om det inte var nog med glädjor över den här underbara maskinen – i helgen som kommer är det scrapträff i Linköping. WOHOO!! Efter all inspiration på mässan så kliar det i fingrarna. och jag längtar efter mina scarpvänner ”back home”. ska bli sååå kul att träffa alla igen! Och fotona är redan fixade och klara! Idag skall ”bara” packas… Och så ska jag planera lite LO:s…

Vi ses till helgen!!

/B

2 reaktioner på ”Wohoo – nytt sällskap i scraprummet (åtminstone för ett tag)

  1. Hej , vad glad jag blev när jag hittade någon som har provat gazellen. Har du något tips till mig som har precis fått i mina ägor. JAg bara skär för djup så mina bokstäver och annat skärs sönder hela tiden. Vet du hur man gör? Hoppas att du hör av dig och vill hjälpa mig. Tack på förhand~ Lena

  2. Hej! ett tips är att kniven ska bara sticka ut ca 2 mm har jag lärt mig iaf.
    Finns många möjligheter i Gazellen, men jag är inte så bra på engelska så min (som jag endast testat lite) är till salu om nån är intresserad.
    Mvh Yvonne

Kommentera

