Hej igen!

Nä vad säger ni – det är dags att sparka liv i den här bloggen igen! Det senaste året har varit alldeles överväldigande med nytt jobb och allt vad det innebär… Jobbet är otroligt roligt och jag trivs som fisken i vattnet – men tyvärr har det tagit liiite för mycket av min och familjens tid. Men nu har jag varit där knappt ett år och känner att jag börjar få grepp om hur det funkar så förhoppningsvis skall jag kunna strukturera vardagen lite bättre framöver.

För tillfället har jag semester *jihaa* Har tagit ut lite övertid, semester och föräldraledigt, så jag är faktiskt ledig i nio veckor *ännu mer jihaa*. Jag har snart varit ledig i tre veckor, men det återstår sex hela goa veckor!

Tanken över sommaren är att bringa lite ordning och rutiner även i mitt kreativa kaos. Vet att jag behöver fly undan till min sraphörna ibland för att må riktigt bra, men det är svårt när man måste börja med att städa innan man kommer fram till skrivbordet. Men det skall det alltså bli ordning på! Pysselplanerna för sommaren ser ut enligt följande:
* plocka iordning i scraprummet, sortera alla nyinköp etc (jag vet det är pinsamt, men jag har inte plockat upp det jag handlade på eventet ännu… det var liksom sista lediga helgen innan värsta stressen på jobbet började – därefter har jag inte haft en helg eller kväll ledig innan semestern…)
* Tagga alla foton i datorn och börja sortera vilka som skall framkallas, vilka som skall scrappas etc (inspirerad av artikeln i senaste CK)
* skapa en lista med de foton som ska scrappas och fundera på LO, journaling etc.
* Sen skall scrappas för glatta livet!!

I går bröt jag min egna inte handla på nätet-pakt. Jag slöt en sån med mig själv för ca ett år sedan när jag insåg att jag handlade alldeles för mycket över nätet. Och tro’t eller ej – Det funkar!! Jag handlar bara ”live” förutom när det gäller QK som handlas (bara på reor) från USA och från Bumblebee. Men i går bröt jag alltå den pakten – jag beställde sju månaders prenumeration på scrapbook noks klubb-paket. Kände att jag behöver lite inspiration och lite tillskott av saker varje månad för att kicka igång mig själv. Beställde även en ett-årsprenumeration på scrapbook trends – en underbar tidning!! Den är visserligen rätt så dyr även att prenumerera på – ca 100 kr per nummer (men i butik i Sverige kostar den över 150 kr, men det är skönt att veta att den kommer dyka upp i brevlådsn med jämna mellanrum.

Så – jag hoppas att uppdateringarna härifrån kommer något oftare framöver.
Tills vi ses igen – kolla in den här tjejen som lägger upp en video varje vecka som visar hur hon gör kort – min nya obsession (You tube…)

Kram!!

En reaktion på ”Hej igen!

  1. Hmmm, kicka igång och kicka igång…. hihihi 😉

    Jag saknar ditt skapande!

    Jag har något åt dig i min blogg.
    Kram / Petra

Kommentera

