Stora killar!

Nu är det definitivt – våra grabbar är ”stora”. Idag lärde A1 A2 hur man tar sig ur spjälsängen på smidigaste sätt… Så det var bara att plocka bort den och introducera den stora sängen 😉 Ibland kan de vara väldsigt hjälpsamma och snälla mot varandra – synd bara att det mest är hyss på gång då 😉

Som tur var så hade vi redan monterat upp den stora sängen. Det gjorde vi när vi flyttade in för vi köpte nya sängar till grabbarnas rum och ville kolla så att allt var ok. Dessutom har den funkat perfekt som extrasäng när vi haft många gäster.

Eftermiddagsluren gick hyfsat, jag fick lägga mig bredvid, men han somnade på mindre än tre minuter. Kvällen vet vi inte riktigt hur vi ska göra eftersom de delar rum och dessutom lägger sig samtidigt. Men idag låg vi bredvid ett tag, men så vaknade han till och då satte jag mig på golvet nedanför och det köpte han och somnade snabbt. Vi tänkte ta den stora pärsen under jullovet istället, när det inte gör så mycket om han somnar lite senare.

Idag är det redan tredje advent – jösse vad det traskar på. Har gjort första julgodiset idag – smörkola och limekola *smask*. Men det skall sparas till jul – om inte pappa och äldste sonen hittar dem först – då lär de inte räcka tills dess ;-). Har späckat schema veckan som kommer 😉 I morgon blir det nog pepparkakshus, sedan blir det saffransskorpor, lussebullar och Rocky Road de andra kvällarna. Hoppas på låååånga promenaderunder jullovet, så man kan äta allt gott med gott samvete 😉

Nu skall jag färdigställa julkorten! (Jisses vad käck jag känner mig ;-))

Kramiz
/Bea

Kommentera

