Bara 19 dagar kvar


Ja. jag vet – jag tjatar om julen… Men det är bara såååå mysigt. I brist på annat kommer bilder på grabbarna från förra julen.

Just nu är det (som vanligt;-)) ett riktigt s**tväder här… det spöregnar och skallrar i rutorna av vinden… Men det sista som verger en är hoppet eller hur – än är det inte jul och det finns fortfarande hopp om snö. Hörde dock att det var närmare tio grader här idag, så jag vet inte om det finns så mycket hopp ändå 😉 Hoppet står till att det kommer snö i Östergötland över julen antar jag.

Annars är det mest vanlig jobblunk här hemma – upp på morgnarna, iväg till dagis och jobb, hämta på dagis, hem och laga mat, och sen sängdags… Men snart är det helg igen. Egentligen var det meningen att vi skulle få besök av goda vänner den här helgen (och förra med) men pga att M fortfarande är sjuk så fick vi ställa in även den här helgen. Trist, men så är det ibland. Istället blir det nog så, om M är skaplig, att jag åker in en sväng till stan i helgen och julshoppar lite och fixar luciakläder och annat spännande. sånt måste ju också fixas, fast man är sjuk och jag vet inte riktigt när jag ska hinna det annars.

Tänkte även hinna med lite julbak den här helgen. har lovat A1 att vi ska baka pepparkakor någon dag och i veckorna hinner vi inte med det. Misstänker dock att det inte blir så många pepparkakor av det – det mesta slinker nog ner i två små magar antar jag. Julkorten måste också fixas i helgen. Jösses, får snart sätta mig och skriva en lista tror jag – det är ju min specialitet, listmänniska som jag är… (Tyvärr lyckas jag inte så bra med det på jobbet, de blir så snabbt inaktuella… Någon som har några bra tips på hur man håller reda på ”att-göra” på jobbet?)

I morgon ska jag få massage på jobbet – något jag verkligen behöver. Axlarna är som två muskelklumpar och det känns i huvudet att jag har spänningar. Vi har en tjej som kommer till jobbet så jag behöver inte ens gå ut ur lokalen – toppen! Dessutom är det billigt också. Frågan är bara hur man skall lyckas jobba efter en massage – brukar bli helt sjukt avslappnad (vilket väl är meningen antar jag ;-)) men, men på något sätt ska det väl gå.

Sussadags!
Hasta la vista!

/Bea

Kommentera

