Sommarfägring

Sommarfägring från vår trädgård. Längtar tills sommaren 😉 Den här helgen har bara varit regn rusk och blåst här nere på Västkusten. Hoppas att det kan komma lite redig vinter i år så det inte blir som förra vintern – det vara bara regn rusk och blåst… Men så är det väl här nere antar jag. A1 tittade upp på himlen häromkvällen och utbrast – mamma, mamma det är snö ute… Äh, var menar du frågade jag som inte såg någon som helst nederbörd eller tendens till ens rimfrost på backen. Där uppe, sa han och pekade på stjärnorna… Han längtar nog lite till snön kommer. Detta vara iofs samma dag som han hade en lång utläggning i bilen om katter och kattägg, som sedan blir kattungar… Det rör sig en hel del i det lilla huvudet – det är helt underbart att få höra alla dessa funderingar – även om det ibland är svårt att hålla sig för skratt 😉

Helgen har bestått av en hel del städande och pyntande. Nu börjar det faktiskt kännas som att julen är på väg. Barnen är helt lyriska över sina chokladkalendrar som de fick av mormor och morfar förra helgen. Och när vi tände första ljuset i adventsljusstaken och förklarade att när man tänt sista ljuset då är det julafton… Gissa om det har upprepats några gånger idag 😉 Längtar till julen! Det kommer bli lång ledighet, vilket jag tror att hela familjen behöver. Barnen älskar sina dagis och går mer än gärna dit, men jag tror att de saknar lite tid hemma också. Vi är sådana där ”hemska” föräldrar som jobbar heltid båda två, så barnen är nästan alltid sist kvar på kvällen – men de är iaf inte först oxå 😉 Iofs skuttar de galdeligen in på dagis varje morgon och vill inte gå hem på kvällen så jag tror inte att det går någon större nöd på dem.

Jule kommer bli sedvanlig släktorgie 😉 vilket jag fullkomligt älskar!!!! Det är sååå härligt att få träffa och umgås med alla. Och nu märks det att åtminstone A1 börjar förstå vad som händer på julen och det finns väl knappast något härligare än ett barns tindrande ögon och förväntan inför julen *suckar längtansfullt* Julafton kommer att firas i Vikingstad med heeeela min familj och mitt på dagen skall vi över till moster och morbror och alla kusiner med barn. Juldagen åker vi över till Vikbolandet och träffar Mats släkt. Lika mysigt det – och man får liksom fora jul två gånger. Märks det att jag räknar dagarn lika mycket som barnen 😉

Nu till nåt helt annat, A2 har äntligen börjat prata några enstaka ord. Han har sagt mamma och pappa och några namn, typ Ia och Ninna, men sen har det varit stopp. Nu kommer det nya saker varje dag och man kan få honom att säga efter. Det är så härligt att höra de där först stapplande orden och så underbart att se honom när han förstår att man faktiskt kan göra sig förstådd på detta sätt. Några av orden är ”aft” (saft – kan iofs vara allt drickbart verkar det som), äpple, Acka (Axel), kack kack (kvack) – ja och så en del ord som han bara sagt en gång som man inte kommer ihåg…

Nej, nu är det dags för söndagsfilmen. Egentligen borde jag sätta mig med julkorten och lite Designteamalster, men när jag skulle skriva ut foton på min eminenta skrivare så tog det typ en timme att få den trådlösa koplimgen till skrivaren att funka. När Mats väl fått igång den, så visade det sig att det måste bytas patron – förstås… Så nu blir det att bege sig till Nordstan i morgon efter jobbet… (inte mig emot dock ;-))

Kram

/Bea

Posted by Picasa
Kommentera

