Nyklippt!

Jag var med Arvid hos frisören för första gången i torsdags. Det lär dröja länge innan vi gör om den rean igen 😉 Jag hoppas att det är modernt med långhåriga grabbar 😉 . Iofs var klockan kvart i sju när vi var där och jag borde ha kunnat räknat ut med lillfingret att det skulle bli kaos eftersom han går och lägger sig vid sju-snåret, men vad ska en heltidsarbetande mamma göra 😉 Han skulle ta kort på dagis på fredagn och då vill man ju gärna att barnen ska se lite skapliga ut. Förts gick det rätt så bra. Han satt i mitt knä och pysslade med lite leksaker och när inte det funkade längre så kom mut-russinen fram. De funkade i ca 5 sekunder. Sen var det lock och pock och ett evigt ålande som gällde… Men klippt blev han – om det sen är rakt och så det spelar ingen roll 😉 Undrar vad frisörskan tänkte om oss… Och det blev inte så mycket bättre av att jag skulle klippa mig direkt efter. Tanken när jag bokade tiden var att Mats skulle hämta Arvid och så skulle jag få klippa mig i lugn och ro – men iom att han är nyopererad så hade han nog tillräckligt att göra med Axel här hemma. Så Arvid fick snällt vänta i vagnen medans jag klippte mig. Nu funkade mut-russinen ett tag igen, men sen blev han så trött så då fick han sitta i mitt knä m edans jag blev klippt. Det tog mimdre än fem minuter innan han sov – så föna håret och styla var inte att tänka på *hehe* Första gången jag går från frissan saom en blöt katt i håret… Det var lite spännande när man skulle greja tilldet på morgonen efter… Som tur var var det mest topparna som åkte av så det var inget revolutionerande. Men men, nästa gång åker jag definitivt utan barn *hehe*

Nu ska jag gå och ladda inför morgondagen! Ny jobbvecka!

Hasta la vista!

/Bea

Posted by Picasa
2 reaktioner på ”Nyklippt!

  1. Å så söt han är….
    Har själv två killar och en tjej….. Vi bor på Öckerö
    Hör gärna av dig om du är sugen på att scrappa tillsammans någon dag? Jag trodde jag var ensam om denna hobby här på Öarna……

    Mvh Linda

  2. Jag är alltid sugen på att scrappa 😉 Trodde också jag var ensam om det här ute. Maila mig på bea.hultman [snabel-a] gmail.com så kan vi säkert hitta ett tillfälle att scrappa!!

Kommentera

