Inte den miljövänligaste idag…

A2:s magsjuka har tagit ny fart idag – och han har fyllt en hel ICA-påse med använda blöjor… Den lille stackaren har inte alls mått bra – hög feber, trött och så magen tillsammans med det. Lyckligtvis så har M och jag klarat oss undan – än så länge och med tanke på allt vi stått ut med sen i fredags så borde vi redan ha blivit smittade tycker jag, men man vet ju aldrig med de där bacillerna. Helgens mission är iaf storsanering.

I morgon blir det jobbet för mig och M får vara hemma istället. Ska bli skönt att slippa sjukstugan för ett tag. Sen är det så otroligt roligt att gå till jobbet också – trivs som fisken i vattnet – och det känns som det bara blir bättre.

Lilleman har suttit i mitt knä mer eller mindre hela dagen, så jag har försökt roa mig bäst jag kunnat – det blev en del lek med kameran och stativet jag fick i födelsedagspresent. Mitt fasta 50 mm objektiv är heeelt underbart att fota med – sååå fina bilder, sååå underbart skärpedjup *älskar*. Om det är någon som har några tips på HUR man ska tänka när det gäller ISO-talen vore jag tacksam – har noll koll på vilket som är ”normalläget” så att säga (inomhus resp utomhus). Har iaf bestämt mig för att gå en kvartsfartskurs på distans i vår i bildbehandling. hoppas bara att jag får en plats. Känns bättre att gå på det sättet än att binda upp sig en kväll i veckan på typ Medborgarskolan. Just nu känns det som vi har fullt upp med att försöka få ihop jobb och hämtning och lämning på dagis som det är. Har ju dessutom redan fotokklubben vissa måndagar – och jag har svårt att lyckas komma iväg på dem… Naja, nog fotoblaj – kommer bilder i morgon när jag laddat över dem från kameran.

Nu är det shoppinglistedags. Tänkte samsas med alla andra shoppingsugna i morgon efter jobbet. Brukar inte direkt vara ensam fredag em på ICA-maxi. Eller kanske jag gör så att jag handlar på lördag fm istället – ja så får det nog bli – tycker verkligen inte om att handla när det är knökat med folk.

Hasta la vista!

/B

3 reaktioner på ”Inte den miljövänligaste idag…

  1. Hej hej! Undrade just vart du tagit vägen… Jobbigt med magsjuka, hoppas barnen kryar på sig snart och att ni klarar er!! Ses vi på scrapträffen? Ha det bra, kram Sara

Kommentera

