Halloj!


Tillbaka i cyberspace igen 😉 Eller ja tillgång till Internet har vi haft ett bra tag nu – jag har bara inte haft någon större lust att skriva nåt. Det kändes lite motigt ett tag när jag var i jobbsökartagen, men nu har jag äntligen börjat på mitt nya jobb. Stormtrivs – både med arbetskamrater och arbetsuppgifter! Jag trivdes jättebra på mitt gamla jobb också, men det hade blivit lite motigt att pendla upp till norra Småland varje vecka.

Jag har jobbat i en och en halv vecka förutom i fredags då jag fick hämta en magsjuk Axel på dagis. I går tisdag var de tillbaka på dagis igen – pigga och krya – trodde vi ja… Axel hade fått feber igen på em och Arvid blev magsjuk på kvällen. Typiskt, men det var bara att stanna hemma idag igen – och i morgon med för den delen. Mats är i Stockholm, så jag hade inte så stort val.

Nu får jag försöka göra det bästa av dessa två dagar – vi kommer ju ingenstans med en magsjuk ettåring. Får se om han orkar gå ut en sväng i em kanske. Annars blir det allmän tvätt och saneringsdag… Även om man tvättar och städar upp efter varje enskild händelse så känns det ändå som det sitter i väggarna på nåt sätt – så fram med dammsugaren, golvmoppen och såpan – här ska inge mer bli magsjuk 😉

Kram på Er!

/Bea

Posted by Picasa
Kommentera

