En spjuver!

Den här bilden tog jag i morse när Arvid utövade sin nya hobby – att klättra… Allra helst i brorsans fåtölj… Bilden är så typiskt Arvid på nåt sätt, han är en rikitg liten spjuver… De senaste veckorna har han fått för sig att det är morgon redan vid sisådär fyratiden *gäsp* och det tar en vällingflaska och en timmes bök och stök i våran säng innan han inser att mamma och pappa kommer inte at gå upp¨, så det är lika bra att somna om… Just nu är han iofs genomförkyld, så då kan man kanske ha lite förståelse för att det är svårt att andas och sova – men jösses om detta fortsätter… Vi kommer att vara sömnzombies snart 😉 Inatt gjorde vi ett tappert försök att låta honom vara kvar i sin säng, men det var bara att ge upp om vi skulle få sova nåt alls innan klockan ringde…

Idag är det gråtrist och tråkigt här, så jag får väl passa på att komma ifatt med alla inomhussysslor typ tvätta 😉 Hittade en kartong med barnkläder igår som jag letat efter ett bra tag – det är alla kläder i strl 86, som Arvid har börjat använda nu, och den var placerad på en väldigt logisk plats – i vindsutrymmet på grabbarnas rum – men jag glömmer nästan bort att vi har det utrymmet… Så idag blir det att sortera lite kläder! och plocka undan allt det gamla.

Axel ska till barntimmarna i em och han tjatar redan 😉 Han älskar att gå dit – är tråkigt att han inte ska gå kvar där i höst. Förhoppningsvis har jag fått en tjänst då och Arvid en dagisplats så då är det tillbaka till verkligheten som gäller 😉

Ha en trevlig fredag!

En reaktion på ”En spjuver!

  1. Gillar detta fotot extremt mycket. Han ser så himla fin ut! Och söt. Och ”full i fan”. Allt på en gång.

    Bokserien jag läser är fortfarande Diana Gabaldon (författarinnan). Böckerna heter ”Främlingen”, ”Slända i bärnsten”, ”Sjöfararna”, ”Trummornas dån”, ”Det flammande korset” och ”Snö och Aska”. Det är tredje gången jag läser den, med anledning av att den sista boken kom ut förra året. Jag har precis börjat på den där sista. ÄLSKAR DEM!

Kommentera

