Hemma igen!

Ja, nu är jag hemma igen efter en heelt otrolig helg! Det började dock mindre bra med två timmars bilkö på väg ner via E6:an (pga en otäck olycka *brrr*). Kom ner till rastplatsen innan Varberg vid åtta-snåret ist för vid sex som var bestämt… Hämtade upp K och for vidare ner till HBG. Lämnade av K vid hotellet och for sedan vidare till kusinerna för en otroligt god middag, lite vin och flipperspel. Mycket trevligt och gott!

Uppe med tuppen på lördagen, frukost med B och sen bar det äntligen av mot Scandic Nord och eventet! Efter att ha burit upp väskorna till rummet var det dags för första kursen (bilder kommer sen – allt är fortfarande en ända stor röra fortfarande):

KI-memories – Jenny Sandberg höll i den här kursen – en helt underbart fin LO med KI:s läckra papper ”Wild thing”, med en tag under fotot och en liten tagbok. Härligt att få gör en lite femininare LO än vad jag brukar göra. Blev mycket inspirerad av den kursen, men tyvärr var det liiite för högt tempo – men får ha i åtanke att det var den första kursen på hela eventet – jag hade varit dönervös som kursledare. Det hade dock underlättat om man fått skärbeskrivningar på tex whiteboarden.

Lite rast och sen var det dags för Bazzilkursen – två härliga amerikanskor med mycket skratt och snack 😉 Vi gjorde ett litet minialbum /tagbok mha Bazzills stora scalloped tags. Skoj kurs, med allt förberett och tillklippt, så det var lite lugnare tempo.

Karen Foster- Vi gjorde en lite trollslända och en larv av brads som man kan använda på en LO som vi även gjorde där – härliga papper, men det dröjer nog innan jag gör egna saker med brads – men kul att ha testat på – hade inte tänkt på att man kunde göra det innan.

Rusty Pickle: ett härligt heritagealbum som jag aldrig hade testat på på egen hand – mycket skoj och vi lärde oss en del tricks med tags!

Efter den här kursen begav vi oss till Scraproom som hade extraöppet pga eventet – blev lite skoskav och en del nya saker 😉 Mest CS till grabbarnas minialbum dock. Mest glad blev jag nog över att jag äntligen hittade en flexible ruler – så nu kan även jag göra så där härligt böljande LO:s!

Scrapfest på kvällen!! Vilken underbar tillställning med happenings hela tiden – många vinster etc – som vanligt hade jag inte turen med mig, men jag fick ju vara med på eventet 😉 inte så mycket kreativt gjort dock – passade på att skära till sidorna på grabbarnas minialbum och låna hålstansen av K så jag slapp puncha alla hål… 6 hål per sida och ca 25 sidor… mycket tidsbesparande Tack för lånet K! Vi passade även på att gå bort till de två butikerna som var med på eventet – jag hittade äntligen två av de tre nummer jag saknar av CK – längtar så tills jag kan sätta mig med dem i lugn och ro (brukar iofs ta ca en vecka innan jag har läst färdigt en ;-))

Söndag
Basic grey – med pysselgumman! Ett minialbum av kuvert. Tuff idé och verkligen kul att göra – de blev sååå fina! Och det kändes som det låg mycket hantverk bakom om ni förstår vad jag menar.

Daisy D – klä en burk med underbara papper från Daisy D. Helt underbara färger – precis sådana jag letat efter läänge – hoppas att jag hittar någon affär som har dem inne för det är såååå fina. Burken blev också jättefin men är inte färdig ännu – ska till lite foton och dekorationer innan den är klar. Vi gjorde även ett stjärnalbum att ha i burken – som också ska dekoreras innan jag slutligen sätter ihop det.

Sista kursen för helgen var med Gary och Quickutz – vi gjorde ett minialbum (det som är till revolution) som dekorerades med de nya diesen från april – och ja det väckte visst köpbegär – jag som inte tyckte om några av de diesen innan 😉

Efter den kursen for alla iväg direkt – lite för snabbt känns det som – en sista samling hade varit trevligt, men det var iofs skönt att åka hemåt

Huvudet är fullt av idéer och intryck – har träffat mycket trevligt folk och fått många skratt. Det kommer att ta lång tid att smälta allt – Om det blir ett nytt event så tvekar jag inte en sekund på att anmäla mig – jag ska dit!! Jag är supernöjd! Visst finns det småsaker som kanske bör fixas till ett senare tillfälle – men man får ha i åtanke att detta var första gången! Nästa event kommer bli ännu bättre 😉 Sen passar inte alla projekt alla – och det var väl kanske inte alla papper etc som var sådana att jag normalt skulle använda dem – men det är det som är kul också – think outside the box eller hur är det 😉

Nu ska jag gå och sortera alla projekt, inköp och goodibagprylar så jag ser mitt skrivbord igen 😉

2 reaktioner på ”Hemma igen!

  1. Jaaaaaaaaaa, vilken helg vi hade! Glad att du gillade mitt lilla projekt 🙂 Håller med om att en sista samling hade varit kul – tyvärr hade många av oss bråttom till flyg och tåg. Det kändes inte alls kul att måsta rusa iväg och inte hjälpa till att städa 😉

    Kram Theresa

Kommentera

