Pepparkaksbak

Tro’t eller ej, men här kommer ännu en lo!! Börjar få upp farten nu 😉 Tyvärr har jag bara rätt trista foton just nu, men de ska scrappas de med 😉 de här fotona är från vintern 2005 och det är faktiskt Mats som tagit dessa bilder – annars är det mest jag som är bakom kameran. Det märks hur mycket man förändrar sitt tänk när det gäller fotografering ju mer man scrappar (och tittar på andras bilder?!) På både gott och ont förstås. Jag märker att jag tenderar att i stort sett bara ta närbilder på saker – översiktsbilder blir ofta för röriga och tråkiga, men det är oftast de som eg berättar historien om en viss händelse, vid t.ex kalas eller andra sådana händelser.

Åter till lo:n… det är Axel och jag som bakar pepparkakor för första gången – eller jag bakar, Axel äter deg ;-). Är i stort nöjd med upplägget på lo:n, (skiss från Sketch This) men tycker att den känns väldigt tom i vänstra hörnet – Någon som har någon idé? Sen vägrar jag ju som vanligt att mäta innan jag sätter dit något så rubriken blev inte satt som jag tänkte mig – den skulle vara mer centrerad – nu blev den mest förskjuten… Försökte flytta på dem men med X-et sitter de som berget…

Nu ska jag ta tag i att städa upp i pysselrummet – måste börja tänka på att packa inför fredagen, då det bär av mot Helsingborg och Scrapevent *JIHA* Återkommer förhoppningsvis med nya alster efter helgen 😉

4 reaktioner på ”Pepparkaksbak

  1. Hej och hå vad du är produktiv!! Själv har jag inte haft varken inspiration eller tid på sistone… Men i helgen är det ju äntligen dags för flytten vilket oxå innebär att jag får en scraphörna!! I like!! Då kommer nog inspirationen hoppandes tror jag. Nog om mig…

    Fin LO! Jag tycker det var ganska vilsamt med det tomma hörnet, ingen nackdel om det får vara så tycker jag!

    Ha så kul i helgen!! kram

  2. Jag tycker det är helt ok att ha lite tomrum i hörnet, även om jag kanske satt rubriken där istället. Men annars kan du kanske doodla lite eller ta någon fin stämpel/”doodledie” och sätta dit. Väntar med spänning på dina alster från helgen 😉

Kommentera

