Hmm först en rättelse… boken jag nu håller på att läsa heter ”Flickan som Lekte med Elden” och inget annat… författaren är fortfarande Stieg Larsson. Och den är också jättebra!

Försökte göra ett inlägg igår, men då var vi inte sams jag och blogger 😉 Vi har haft en lugn och slö helg. Syster K var här från torsdag till söndag och stöttade upp när jag var på intervju. (Tyckte att det kändes bra – får svar vecka 19). Det märktes i helgen att vi slappnade av efter allt som ”hänt”. Det har varit mycket nu ett tag, alla helger inbokade sen i julas och Mats jobbade sent hela förra veckan med sitt projekt – så vi bestämde oss för att ta en sovmorgon var i helgen och jösses vad skönt det var! Vet inte när jag sov så länge senast – vaknade vid halv tio och var rejält utsövd och pigg. Såå skönt för på sistone har vi nog gått lite på knäna vad gäller sömnen…

Lördagen var vi bara hemma, det var soligt och fint, men blåsigt. På söndagen var det görtråkigt väder så då bestämde vi oss för att åka in till stan. Det blev superdupergod Brunch på Hotel Gothia Tower. Det passade Axel perfekt – att få gå och hämta mer och mer… pannkakor och frukt och annat gott… efter maten gjorde vi ett besök på Universeum – det är så kul och intressant. Axel är nog mest förtjust i ”händelserummen” eller vad man ska kalla dem. Där man får testa på olika saker – superkul, men inte så lätt att få honom därifrån… 😉

Arvid hängde med i bärstolen på ryggen och tyckte att det fanns massa spännande att titta på.

Igår, måndag var det dagisdags som vanligt och efter dagis åkte vi till Mölndal för att hämta mina filter till kameran. Nu behöver jag inte längre vara rädd för små kladdiga pojkfingrar på linsen 😉 Och affären var ett paradis för fototokiga 😉 Jösses vad grejer… Ska nog ta en sväng dit snart igen för jag behöver en ny kameraväska, så jag får med mig alla grejer, men jag har inte hittat någon i de ”vanliga” affärerna som passar mig. Vill inte ha en ryggsäck för jag tycker det är bökigt när man ska ta fram något utan vill hellre ha en axelremsväska – och nu finns det ju faktiskt dessutom snygga sådana… Födelsedagspresent kanske *hehe*.

Nä ni – nu ska jag gå och sätta mig vid pysselbordet! Inspirationen flödar just nu – kan det bero på att det är stoooor scrapträff i helgen 😉

Kram!

Kommentera

