Glass i stora lass!

MM glass är gott!! Arvid mumsar i sig en alldeles egen TopHat – till Axels stora förtret, då han redan ätit upp sin rosa stjärnglass med glitterpinne 😉

Idag har Axel varit på dagis igen – fick vara hemma i tisdags för jag fick hämta honom tidigare på måndagen med ont i örat. Efter lite Alvedon hade det gått över, men han fick vara hemma ialla fall för säkerhets skull. Medans Axel var på dagis åkte jag och Arvid in och hämtade moster på centralen – hon ska ta hand om vilddjuren i morgon när jag är på intervju.

Börjar bli lite smånervös nu… Känns som jag regrederat (heter det så?!) ett antal år under tiden som jag gått hemma – och är livrädd för att de ska ställa sakfrågor för de känns det som at jag inte kommer kunna svara på… Vet ju att all kunskap brukar ploppa upp när man väl sätter sig vid jobbskrivbordet igen, men det är lite frustrerande att den är så djupt begravd just nu… Naja, hoppas att det går bra iaf.

Avslutade en superbra bok igår – en sån där bok som man bara läser och läser och vill aldrig sluta… ”Män som Hatar Kvinnor” sv Stieg Larsson, som jag förstod när jag läste på baksidan av boken, avled 2004. Undrar hur många böcker till som han har skrivit… Mats avslutade bok nr 2 ”Flickan med tändstickorna” igår så jag ska fortsätta på den ikväll, men den tredje boken kommer inte ut förrän den 30:e maj så den får vi snällt vänta på. Undrar som sagt om det ska ges ut någon mer bok efter det – hoppas det, för det var länge sedan jag hittade en författare som jag sträckläst så.

Tjingeling!

Posted by Picasa
Kommentera

