Ny vecka…

… och ett underbart veckoslut till ända. I torsdags kom två tjejkompisar från Mjölby ner hit till oss och hälsade på.

Vi ägnade torsdagen åt att promenera runt hamnen och umgås – det krävs lite uppdatering på allt skvaller ”hemifrån”. Vi tog en sväng förbi fiskaffären för att köpa lite räkor till kvällen. Axel blev i det närmaste hysterisk i affären när han inte fick ta med sig en stor fisk hem. Tjejen i fiskaffären förbarmade sig över honom och gav honom en lite fisk att ta med hem (tror det var en sill…)- Jösses vad glad han blev! Bar den högt hela vägen hem – men blev inte riktigt lika munter när han insåg att han inte fick leka med fisken utan fick lägga den i kylen 😉 På kvällen åt vi paj, räkor och kex och ost – Jag älskar räkor!

På fredagen lämnade vi Axel på dagis och så tog vi med oss småknattarna in för lite shopping! Lunch på en uteservering i gassande solsken – gött!! – och en hel del springande i affärer. Vet inte när jag var så länge på stan senast! Det var supertrevligt! En hel del shopping blev det förstås – vårskor och vårjacka till mig och strumpor och keps till Arvid – vintermössan är lite för varm just nu och jag tror minsann att ungen käkar strumpor för de försvinner hela tiden.

Vi åkte inte från stan förrän de stängde på kvällen! Gissa om vi var lite trötta och sega efter det. C och L lagade till en underbar kycklinggryta till middag och sedan bar det av in till stan igen för att hämta ytterligare en kompis, P, från Mjölby. Lite fika och mycket tjatter efter det vill jag lova – görtrevligt!

På lördagen åkte L och C hem till Mjölby igen och P och jag åkte på scrapmässa inne i stan. Vi var superladdade innan och det var verkligen jättetrevligt! Och ja, det följde med en hel del saker hem även den dagen, så nu kan jag scrappa för glatta livet! Vi kände oss klara för dagen vid tresnåret och begav oss hemåt igen. En lugn hemmakväll med grillpremiär!

På söndagen tog vi med oss A2 till mässan igen. Nu hade intrycken satt sig lite från gårdagen och jag kunde kolla in de där grejerna jag missat dagen innan. Lämnade av P på tåget vid två och fortsatte till Mats jobb där det var påskaktiviteter för barnen. Vi var där drygt en timme, sen orkade varken barnen eller vi vara kvar – vi var så trötta allihop. Efer det hände inte så mycket hemma, vi var ute och lekte i trädgården. Mats premiärklippte gräsmattan och sen blev det tidigt i säng.

Sammanfattningsvis – ett helt underbart veckoslut!! Men vi är rätt trötta idag 😉

Kommentera

