Tjoho jag vann!!

I helgen är det stor scrapmässa i Göteborg som jag givetvis ska besöka – länge!! Och nu precis fick jag reda på att jag vunnit en endagars entrébiljett – tjoho!! Jag som aldrig vinner nåt annars – superskoj! Tyvärr hade jag varit så förutseende att jag redan förbokat en biljett via arrangören, men jag hoppas på att jag kan avbeställa den.

Har, som vanligt inte uppdaterat inläggen på länge, men just nu vill man inte vara inne här 😉 Det är såå underbart väder- strålande solsken, klarblå himmel och – hör och häpna – vindstilla!! Hörde att det hade varit över 19 grader häromdagen – Vart tog våren vägen? Här blev det sommar med en gång! 😀 Enda problemet är hur attans man ska klä på barnen? Känns lite drastiskt att gå från termobyxor, täckjacka och vintermössa till bara en tunn vårjacka – men samtidigt ska de ju inte behöva svettas som tokar när de är ute för då vill de ju snart gå in igen… Själv har jag stoppat undan vinterjackan och tagit fram västen istället – skönt att slippa allt bök med vinterkläder!

Äntligen har Arvid förstått att man faktiskt kan gå fast man har skor på sig så nu knallar han runt och kan vara med ute – sandlådan är en hit! Och *peppar, peppar* än så länge äter han vare sig sand eller stenar – han testade en gång, men konstaterade att det inte var gott – sen har han inte smakat igen! (Hoppas bara att det håller i sig – Axel levde på sand den första sommaren i sandlådan ;-)) Igår skulle jag fota barnen när de var ute och lekte, men då funkade helt plötsligt inte kameran!! *gaah* Objektivet var helt dött – det fokuserade inte för fem öre… Såg framför mig hur jag skulle behöva lämna in det på en lång och dyr reparation – men efter lite micklande så funkade det igen – men jag var bra nära upplösningstillstånd den stunden det inte funkade. Ska nog kolla så att den täcks av försäkringen om nåt skulle hända. Med våra grabbar här så är det nog bäst att kolla så att vi har drulleförsäkring 😉

I helgen (tors – sön) var Mats med jobbet i Idre och åkte skidor och vi var hemma hos mamma och pappa i Vikingstad. Minsta syster var också där – en mycket trevlig helg utan en massa inbokat för en gångs skull. Annars kommer vi ju oftast upp när det händer nåt speciellt – men nu kunde vi bara umgås och ta det lugnt. På lördagen hjälpte Axel morfar att såga träd på tomten – det tyckte han var spännande, men ännu roligare var nog besöket på leksaksaffären och Mc Donalds – en heldag med morfar helt enkelt – Axel var MYCKET nöjd. Mamma, jag, K och Arvid begav oss till stan istället och även en sväng till Tornby. Trevligt med lite shopping på ”hemmamark”.

Den här veckan är det sista inskolningsveckan för Axel – och han trivs som fisken i vattnet (eller räkan kanske – det är så avdelningen heter) Från och med nästa vecka ska han gå tre dagar i vekcan á fem timmar. De andra dagrna ska han gå på kyrkans förskola på eftermiddagarna – så det blir fullt upp för honom ett tag.

I morgon kommer två kompisar från Mjölby ner hit – det ska bli görskoj! Hoppas att vädret håller i sig så jag kan visa dem vår underbara ö! (enligt GP ska vädret hålla i sig tills nästa helg!!) Få se bara vad vi ska hitta på för skoj.

Nej, nu ska jag passa på att njuta av lugnet (Arvid sover och Axel är på dagis!)

Soliga hälsningar!
/Bea

Kommentera

