Inskolningsdags

Japp! Idag satte det igång. Vilket underbart dagis!! Helt nya lokaler – fräscht och nytt. Och supertrevliga fröknar. Vi var där i en timme idag och kika på alla saker och pratade med de andra barnen och mammorna. Axel stormtrivdes och ville inte alls åka hem när timmen var slut. Även Arvid fann sig direkt 😉 När jag pratade med en av fröknarna i förra veckan så sa hon att lokalen var i källaren på huset så jag var nog lite skeptisk till hur det skulle bli – såg framför mig en sunkig källare med bara små fönster uppe vid taket – men jag har nog bara inte vant mig vid att alla källare här ligger ovan jord – så det var som vilken lokal som helst – men många och stora fönster. Där kommer det kännas bra att lämna Axel!

Pratade även med kontoret här i Göterborg idag om ev överflyttning och den jag pratade med sa att det var klart att jag skulle få börja där – men att jag får söka den ”vanliga” vägen – finns liksom ingen expressväg för öveflyttningar, men den sa att de vore dumt av dem att inte utnyttja min kompetens. Så nu sitter jag och filar på en ansökan. De har tjänster ute kontinuerligt, så nu har jag satt mig för att knåpa ihop en ansökan. Jösses vad svårt! Det var ju länge sedan jag skrev en ansökan, men får ta lite hjälp av Mats. Är urusel på att ”sälja in” mig själv och det har inte blivit bättre av att jag gått hemma i nästan tre år och känner mig totalt urblåst och okunnig… Men, men det är väl bara att ta tjuren vid hornen 😉

Vi skulle ha åkt till öppna förskolan idag, men Arvid var sååå trött vid lunchen att det var bara att lägga honom en sväng. Vi får gå på promenad när han vaknar istället. Måste gå förbi tygaffären här på Hönö för vi har fått i uppdrag att klä Axels dagispärm i tyg samt att sätta in lite foton på nära och kära. (tjoho, scrappa lite ;-))

Nu ska vi sätta oss och måla lite medans Arvid sover.

Ha det!!

En reaktion på ”Inskolningsdags

  1. Vad skönt att det verkar bli ett bra dagis. Och att han ser ut att komma att trivas.
    Kan inte fatta att det nu bara är 2 veckor tills jag kommer! Ska bli såååå himla kul, det bara killar i magen så fort jag tänker på det!
    Kram!

Kommentera

