Ett tag sen sist…

En liten bild på Axel på öppna förskolan på Öckerö. Eg en superkass bild, men iaf en bild 😉

Ja, som vanligt har det gått ett tag sen jag senast uppdaterade bloggen… Jag är verkligen hopplös periodare på detta och kommer nog tyvärr alltid att vara det. Ibland är det jätteskoj och då skriver jag massor – ibland har man bara inte så mycket att berätta 😉 Och just nu har det inte hänt något speciellt – vi har mest varit sjuka 😦 I en och en halv vecka slogs vi mot feber, hosta, snor å annat spännande… Men nu är vi iaf friska igen och försöker komma tilbaka till vanliga rutiner. (Jösses vad man blir slö av att inte göra nåt) Lollo var här helgen vi började bli sjuka. Det kan inte ha varit någon höjdare – vi låg mest i soffan och ojade oss… (Vi får hitta på något nästa gång! Liseberg har premiär 28 april och det var visst någon ny attraktion på g :P)

I onsdags förra veckan kom K hit och stannade över helgen. Mats skulle eg ha åkt till fjällen med jobbet, men var ju sjuk så den stackaren fick stanna hemma istället. Vi var ju fortfarande sjuka när K var här så det hände väl inte så mycket då heller tyvärr. Jag hämtade iaf K vid stationen vid lunchtid så vi passade på att luncha på stan. Vi hittade till ett mysigt ställe som hade sopp och tårtbuffé till lunch. Supergod soppa med nybakat bröd och sen ett antal tårtor att smaka på efter det. Gissa om vi var mätta 😉 Härligt att få sitta ner i lugn och ro och njuta av maten för en gångs skull. Inga långarmade barn som försöker fånga allt som finns på bordet, inga gap och skrik, inga kladdiga fingrar eller vattenflaskor överallt. Det blev även en snabbsväng på sta’n – K hade spant in ett par nya läckra skor på Scorette, en sväng på makeup store och sen hem igen.

I lördags var alla så pass friska att vi vågade ge oss ut tillsammans – vi åkte till Freeport i Kungsbacka och kollade in utbudet. Inte ett ställe jag kommer åka ofta till – vi hittade nästan bara ”hemsaker” fast det eg var kläder vi behövde. Det är bara att inse – jag har ingen koll på vad man ska ha på sig längre (om jag någonsin haft det *hehe*). Dessutom så har ju två barn gjort sitt till att det inte är riktigt lika smickrande att kliva in i en provhytt längre. Inget sitter ju där det ska… eller som det ska – kläderna alltså 😉

I söndags lyckades jag släpa med mig K till en scrap och stämpelmässa på Arken här i Göteborg. En liten trevlig mässa – och jag tror K hade trevligt också fast hon bestämt hävdar motsatsen *hehe* Och ja, jag hittade givetvis en del att handla också (Varför är det lättare att lägga sina pengar på papper, lim, stämplar och färger än kläder som jag verkligen behöver) Det blev en liten uppladdning inför den stoooora scrapmässan som är här i Göteborg helgen månadsskiftet mars/april. Det ska bli jättekul att få gå på den – träffa alla människor man pratar med på nätet, kolla in alla nyheter och demos, shoppa loss en del (nej, det går faktiskt inte att gå på mässa utan att shoppa *hehe*). Och sist men inte minst – min gode vän P från Östergötland kommer hit hela helgen! (Baileys och kaffedrinkar och en massa tjöt – passa det? ;-)).

Förra veckan var iaf Telia här och kopplade ur linjeväljare. Spännande värre tyckte Axel när killen fick klättra upp i telefonstolpen utanför för att koppla bort filtret! Och den här veckan ska de skicka vår beställning till ”nätgruppen” och efter det ska det bara ta åtta dagar tills bredbandet är inkopplat! Jissa om jag är lycklig – snart är vi tillbaka i 2007 igen *haha*.

Nu hägrar duschen medans Arvid sover!
Kram

Posted by Picasa
En reaktion på ”Ett tag sen sist…

  1. *hehe*, jag gillar utsikterna för helgen! Glöm inte att vi sa spel också 😉
    LÄNGTAR VANSINNIGT!!
    Kram

Kommentera

