SNÖ!!

Och det med råge vill jag lova! Nu har det kommit så mycket snö att man faktiskt skulle kunna åka pulka – om det inte vore för att det är sånt blåsväder också… Och enligt väderrapporterna så ska det komma ännu mera snö under natten. Hoppas att det ligger kvar ett tag nu, när det ändå var tvunget att komma 😉 Jag tyckte nog egentligen att det kunde bli vår nu när sportlovet är över och allt, men men… Och Axel tycker att det är jättekul – pratar om skidor och pulka och snöbollskastning.

Tyvärr verkar jag ha gått och dragit på mig förkylningen som Arvid dragits med ett tag. Jag fryser och värker i alla leder och i huvudet och jag känner mig alldeles matt… Axel är just nu på förskolan i kyrkan och jag försöker få Arvid att sova sin eftermiddagslur (vilket han inte brukar tacka nej till, men just idag av alla dagar…) Sen kan jag ta det lugnt en timme iaf innan det är dags att hämta den store igen. Vågar inte krypa ner i sängen, för då finns det risk att jag somnar och inte vaknar av väckarklockan, men det är väl kanske egentligen det som behövs. Får krypa i säng tidigt ikväll istället.

Pratade med en god vän från Mjölby idag och de planerar en tjejtrip hit ner under våren! Ska bli superkul!! Hoppas bara jag kan övertala Mats om att han ska ta lite pappaledigt då 😉

Nej ska nog ta ett varv i pysselrummet medans det är lugnt i huset!

Kram!

Kommentera

