En lugn och skön helg!


Vi har haft en lugn och skön helg! I fredags var vi hemma hos kompisar och käkade en supergod middag. Axel somnade på vägen dit och visade upp sin allra bästa sida 😉 Det vände, som tur var, när P satte på en film… Sen var han hur glad som helst och vi hade en mycket trevlig kväll! Vi har ingen tur när vi är där med barnen 😉 Första gången var Arvid hysterisk mer eller mindre hela tiden, och nu var det Axel som gastade och betedde sig… De som nästan aldrig gapar annars…

I lördags tog Mats ner den duschkabinen som var här när vi flyttade in och monterade upp en ny – det tog tid… Den vi köpt var levererad i delar (som oftast antar jag ;-)) men problemet var bara att bruksanvisningen inte var den bästa… Men han fick ihop den iaf – och det gick jättebra att duscha där också 🙂 Under tiden Mats pysslade med duschen flydde jag fältet med barnen – då pasade vi på att gå till fågeldammen och mata änderna – det tyckte Axel var skoj och han tycker att vi kan gå dit nån mer gång, med saft och fika 😉

Jag och grabbarna var och hämtade Mats kusin M på centralen i lördags em och vi hade sen en underbart skön slapparhelg tillsammans. Vi var nog alla tre lite trötta så det var skönt att bara vara. Vi tittade på ”Afrikanen” en Wallanderfilm i lördags kväll – vet inte när jag satt i soffan senast och bara tittade på film!? Filmen i sig var så där – ingen jag skulle rekommendera om man inte prompt vill se alla Wallanderfilmer.

Igår tog vi det också lugnt. Gick på promenad i Klåva (närmaste hamnen). Vi mutade Axel med att han skulle få köpa fikabröd på Aleks – konditoriet i byn, men det stängde precis innan vi kom dit *typiskt* så det vara bara att knalla till Hemköp och köpa dammsugare, som visst är favoriten.

Körde iväg M till stationen igen på kvällen och sen blev det film IGEN – tänka sig två filmer på samma helg *hehe* Det har inte hänt på flera år!! Men det får inte bli en vana, för då hinner jag inte scrappa *hehe*.

Den här veckan kör alla aktiviteter igång igen – idag, måndag, ska vi först till tandsköterskan med Arvid och sen blir det öppna förskolan efter lunch.

Kram!

Posted by Picasa
En reaktion på ”En lugn och skön helg!

  1. Önskar min helg varit lika lugn… Det var tur vi åkte hem redan lördagkväll, så att söndagen blev hel, annars vet jag inte hur det hade känts!
    Du vet väl att du kan scrappa i pauserna på filmen?! 😉 Det brukar faktiskt jag göra!
    Kram!

Kommentera

